dinsdag 19 februari 2013

19 februari 2013


MOS - nieuws (Milieuzorg op school) 

Hallo allemaal, 

Woensdag a.s is er dikke truiendag op school.
Samen met onze kleutertjes willen we een steentje bijdragen aan een verminderde CO2 uitstoot.
Daarom zal de verwarming morgen een paar graadjes lager gezet worden.
Geen nood, wij zullen geen kou lijden, we hebben immers enkele leuke activiteiten voorzien die ons zeker warm zullen houden.

We willen er een originele dikke truiendag van maken ..
Heb je thuis een leuke kleurrijke muts, een bonte trui, heerlijk zachte sokken, een ellenlange sjaal, schapenwollen wanten, een ski-pak .. 
Trek het aan op woensdag .. want wij gaan met z'n allen gezellig ijsberen !  
Duik in je kast .. en laat je fantasie de vrije loop ..
Tot morgen in je warmste winterpak, kleine ijsberen ! 

Groetjes, juf Tania 
PS : ik zocht en vond inspiratie .. wat ?? Dat zie je morgen ! 
Vanavond kruip ik alvast op zolder op zoek naar mijn (nep)bontjasje, 
kleurige sokken, en frivole muts ! 
Aan mijn collega's wil ik deze oproep nog meegeven .. 
Oefenen ! Oefenen ! Oefenen ! .. en het komt beslist in orde ! 
Vergeet je bontjas / bontmuts / bontkraagje niet want Urbanus is in the house.


Uit de kindermond :
Een woordje uitleg over de vervuilende uitstoot van CO2 is vandaag wel op zijn plaats.
Dus begin ik vol enthousiasme aan mijn uitleg  .. over de koude .. over de verwarming die volle toeren draait .. Als ik aan mijn kleutertjes vraagt wat er uit de schoorstenen komt op een koude dag .. 
antwoordt Lucas heel enthousiast "Zwarte Piet" 
Daar gaat mijn uitleg over de uitstoot van CO2 ! 

18 februari 2013
Een weekje vakantie zit er alweer op en we staan in de startblokken om er in te vliegen. 
Onze agenda geraakt goed gevuld en in mijn hoofd zitten nog heel wat leuke activiteitjes.
(Tot grote vreugde van mijn allerliefste collega's .. )
 Wat het wordt, verneem je later wel .. maar één ding is zeker : "Het wordt reuze !!"

Deelname wedstrijd Klasse 
Tijdens de vakantie nam ik deel aan een wedstrijd via Klasse.
Diezelfde week ontving ik reeds een pakket via mijn postbode en jawel .. 
GEWONNEN  !!.. Joehoe !!

Bij het openen van het pakket vond ik volgend kaartje : 
"Proficiat ! Je nam deel aan een wedstrijd via de nieuwsbrief van Klasse en je bent de gelukkige winnaar van dit boek ! Veel leesplezier ! "
met vriendelijke groeten, 
Het team van de lerarenkaart
(Vlaamse overheid - Agentschap voor Onderwijscommunicatie) 

 

Tijdens de vakantie had ik eventjes de tijd om te werken aan Odil zijn outfit.
En zoals het een "hippe meid" past, ging ik aan de slag met breinaalden en wol. 
Het resultaat ?? Een oogverblindend jasje voor Odil ..


Foto

Geen opmerkingen:

Een reactie posten