vrijdag 1 februari 2013

1 februari 2013


27 januari 2013 
Een koude, vroege zondagmorgen ! De telefoon rinkelt ! 

Het is juf Nicole (kinderverzorgster de Tandem)
"Tante Paula ?" vraagt ze.
"Neen" antwoord ik en ik voeg er fijntjes aan toe "Ben jij het weer ?"
Stilte aan de andere kant van de lijn. 
"Dat meen je niet" probeert juf Nicole zich te verontschuldigen.
Dit is dus al de tweede keer op korte tijd .. echt hilarisch !

28 januari 2013 
Rienzo  is jarige ! Hiep hiep .. 
 Hij verrast alle kleuters met een lekkere pudding van .. je raadt het nooit.. "(tante)Paula Koe"
(Dit past perfect bij het verhaal van zondag .. maar juf Nicole lacht maar groentjes)
Rienzo bracht ook een bloempje mee voor de juf .. dank je !!

Mijn collega's hebben nog een leuke verrassing voor me .. prachtige bloemen .. 
ter gelegenheid  van mijn verjaardag van afgelopen zaterdag. 
Dank je wel !! 
Dikke kus Xxx

We maken eveneens de balans op van de snoepverkoop (zie december 2012)
De "top" verkoper van de actie is Renée Van Deynse. 
Zij verkocht liefst 15 zakjes cuberdons, 14 zakjes zure beertjes en 1 zak heerlijk zoete spekken.
Zij wint dan ook de "top"prijs nl.een selectie prentenboek. Veel plezier ermee. 
 Met de winst van de snoepverkoop kunnen we onze schoolbib uitbreiden.
 Aan allen die onze actie steunden .. een welgemeende dank je wel ! 
Een overzicht van onze nieuw verworven boeken 
En er is een extraatje : juf Kobie -Zorgcoördinator- verrast ons met een extra boek.
Dat doet ons veel plezier. 
Daarna gaan we vlug aan de slag. Een nieuw project staat op stapel : 
"Gek zijn is gezond !"
Juf heeft allerlei spullen verzameld op zolder en hiermee kunnen we aan de slag.
 En neen, het valt ons niet zwaar gekke dingen te bedenken.
We knutselen er flink op los, we bouwen verkleedfeestjes 
en de verhalen van Tito bezorgen ons leuke verteluurtjes.
Al gauw maken we een aftelkalender naar het grote carnavalsfeest
..en ja, mijn kleuters tellen af als de besten.
Uit de kindermond :
Zo weet Emiel te vertellen dat het grote "kakavalsfeest" eraan komt (= lees : carnavalsfeest)
Fee als "Pjinses" naar het feest komt (= lees : prinses) 
en Renée zich zal uitdossen als "barrelina" (lees : = ballerina)
Dit wordt beslist een té gek feestje !

29 januari 2013
Juf Inge is op bijscholing en ik vervang haar refter.
Na een poosje komt Bryan (K3) naar me toegelopen : "Juf Tania, ik ben alweer een tand kwijt !" 
Ik geloof hem amper. 
Nu moet je weten dat hij vorige vrijdag, tijdens mijn refter ook al een tand kwijt speelde.
(dit is puur toeval ..)
De tandenfee maakt overuren .. want er staan nog enkele tanden klaar om te verdwijnen. 
Alleen te hopen dat dit niet meer in mijn toezicht voorkomt.


30 januari 2013
Na een heftige winterperiode beleven we nu een stormperiode 
en dat is te voelen aan onze kleuters .. druk druk druk !! 

Als de weerspreuk klopt "na regen komt zonneschijn" 
staat er ons nog een mooie, zonnige periode te wachten. 
Maar eerst ploeteren we nog door enkele plensbuien heen.
En dat heeft mijn autootje geweten.

Ik werd zowaar zeeziek in mijn eigen wagen, want in mijn deur zat een massa water.
Mijn garagist wist niet wat hij hoorde : "Wat een geklots, nog nooit meegemaakt" mompelde hij.
Gelukkig was het euvel vlug verholpen en dus tuf ik nu vrolijk "watervrij" door het hele land.
Juf Nele komt ons vandaag een bezoekje brengen met haar kersvers dochtertje 'Lucinne' .. een dotje.

31 januari 2013 
Vandaag is het gedichtendag !! 
Wij gaan gezellig aan de slag met gedichten en spelen met rijmwoorden ..
een hele ontdekking voor de kleuters !! 

1 februari 2013 
Vrijdag .. Fruitdag ..
De schilouders zijn paraat.
 De peren van vorige week worden in partjes verdeeld, 
heel sappig en lekker ..
 Bovendien is er een extra helpend handje .. 
kleine Cynthia (baby van mama Mieke en papa Freddy)houdt een oogje in het zeil.

En net zoals elke vrijdag gaat Odil uit logeren !
Deze keer gaat hij uit logeren bij Emiel. 
En Emiel is er heel blij mee !
 Fijn weekend samen !

Deze week zorgden Benne en Nico voor enkele extra lekkere hapjes voor de kippen.
Mama Kim -mama van Amber en Jonas Heyneman- zorgde voor een voedselton.
Wie restjes voedsel heeft, kan die nog steeds kwijtaan de schoolpoort.
De kippen zijn er je dankbaar voor en schenken ons heerlijke, verse eieren. 

PS : Nog 6x slapen en we vieren carnaval .. vergeet je confetti niet te kopen !





Geen opmerkingen:

Een reactie posten