dinsdag 24 mei 2022

24 mei 2022

 


Er is er eentje jarig in de Tandem ! 

Jazzlynn mag 4 kaarsjes uitblazen.

Gefeliciteerd, kleine meid en geniet van jouw dag. 

De ouders van Jazzlynn zorgden voor een 'snoeppakket' 



En net zoals elke dag belanden er weer centjes in de rospot. 
Shanaya vond nog enkele centen in haar spaarpot en die geeft ze graag aan het goede doel 



Met de schoolbus komt deze lading centen vanuit het Droomschip naar ons toe. 
Bedankt Droomschippers ..
We zitten al aan pot nummer 3
Ook vandaag wordt er gewerkt aan enkele opdrachten rond wiskundige initiatie. 



De jongste kleuters bouwen er stevig op los. 
Sommigen ontwerpen een eigen bouwwerk, anderen kiezen voor een bouwplaat
 en bouwen alles na
in 3D of 2D.. een groot verschil

En dan begint het 'snoepfeest' 



Een inkijk in het leven op de Tandem..



Met het mooie weer, brengen de kleuters zonnecrème mee naar de klas.

Als de zon schijnt, begin ik rond het middaguur te smeren. 

Edmund had vandaag een tube zonnecrème bij.

Fier als een gieter toont hij de tube bij aankomst op school, net voor de speeltijd en 

net voor we gaan eten. 

Zou hij ... jawel, na het eten staat hij er opnieuw met zijn gloednieuwe tube zonnecrème. 

En wat doet een betrokken juf .. 

juist, weer of geen weer, we gaan smeren (ondanks de stevige regenbui)

 Edmund is in de 7de hemel. Eindelijk kan hij zijn zonnecrème uittesten. 

Even later piept de zon door de wolken en neemt Edmund dolgelukkig plaats in de zon,

 beschermd door zijn factor 50+ 😁



Tijdens de middagpauze wordt er tomaten-paprikasoep geserveerd.

Jayden is op zoek naar 'ballekes' in de tomatensoep.

 Ik zie de beker onrustwekkend kantelen van links naar rechts maar 'ballekes' vindt Jayden niet. 

Dus probeert hij plots een andere methode uit.

Hij besluit eens flink met zijn beker te schudden - wie had dat nu gedacht - 

en in een mum van tijd zitten we met zijn allen onder de soep. 

En Jayden gelooft het nu echt wel : 'Er zijn geen ballekes, juf Tana ' (zoals hij altijd zegt)

😏



En dan is er nog het verhaal van de verdwenen sok. 

Tijdens het toiletbezoek maak ik gebruik om een pamperbroekje te verversen.

Uitkleden kan de kleuter ondertussen helemaal zelfstandig 

en ook het pamperbroekje belandt in de vuilnisbak.

Maar bij het aankleden loopt het fout, één sok is zoek ! 

Ik zoek overal in de badkamer, 

verzet zelfs de verzorgingstafel, kieper de vuilnisbak om,

kijk nog even in de schoenen - wie weet  ..

op zoek naar de verloren sok. 

Nergens te vinden. 

Ik haal een reserve-paar uit de kast maar de verdwenen sok laat me niet los.

Had je 2 sokken aan ? is mijn volgende vraag. Je weet nooit hé.

De kleuter moet me het antwoord schuldig blijven - 'k weet nie !  krijg ik te horen.

En plots is de sok er dan toch. 

Wat wil het verhaal ? 

De kleuter had 2 sokken aan 1 voet gedaan. 😂



Geen opmerkingen:

Een reactie posten