maandag 23 mei 2022

23 mei 2022

 

Ook bij de start van een nieuwe, verkorte werkweek zijn er nog meer rosse en gouden centen te rapen. 

De centen verdwijnen in de zelf geknutselde rospotten. 


Jude wist nog maar eens een collectie centen te verzamelen. Super ! 
Ook Ilham heeft centen mee voor het goede doel.. 
En Conor is best tevreden met zijn oogst centen .. knap hoor ! 
Eenmaal zoveel centen in beweging komen, is er geen houden meer aan.. 
de centen rollen doorheen de klas -rapen maar. 
Na een weekend hebben de kleuters altijd wat te vertellen.
Maar deze keer krijg ik het 'sluitend' bewijs .. 
Kijk juf, ik heb me geprikt aan een prikplant. (lees ; brandnetel)
En papa kleefde een Maya-pleister en toen was de pijn weg. 
Even later snijd ik me aan een blad papier 
en ik mag de pleister lenen zodat de pijn onmiddellijk overgaat šŸ˜‰
Zo zitten kleuters nu eenmaal in elkaar, wat van mij is, is ook altijd een beetje van jou šŸ˜

Op maandag hebben we altijd extra klusjes te doen. 
EĆ©n ervan is de planten water geven dus verhuizen we de hele jungle naar buiten. 
Conor is de tuinman van dienst ! šŸŒ»
De dag staat bol van de opdrachten.
We werken verder aan de opdrachten in de observatiebundel,
er wordt mini loco gespeeld, 
er wordt memory gespeeld op de ene I-pad,
op de andere wacht een zoekspel,
en we rijgen kleine kralen op scoobidoe-touw. 









Ook vandaag krijgen we enkele stevige buien over ons heen. 

Na school haast ik me naar de schoenenwinkel, op zoek naar nieuwe sandalen.

De vorige paren laten het afweten - de riempjes komen los en dat zorgt voor gevaarlijke toestanden šŸ˜

Mijn kleuters zetten me aan tot reparatie van de sandalen maar er is geen beginnen aan. 

Kleef ik het ene riempje dan komt het volgende los. 

Dus voor de veiligheid van de juf, ga ik op zoek naar een nieuw paar (of meerdere paren)

Toon je morgen je nieuwe sandalen ? vraagt een kleine kleuter. 

Doe ik ! glimlach ik. 

Benieuwd wat ze van mijn keuze zullen vinden ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten