vrijdag 20 mei 2022

20 mei 2021

 

De Tandem ontwaakt - dit is wat ze 'stilte voor de storm' noemen.

Vandaag wordt er een pittig weertje voorspeld.

 Ik ben benieuwd wat er werkelijk op ons afkomt.
 

Ja hoor .. ook vandaag zijn er nog rosse centen voor de rospot.
Ondertussen zijn we al aan een tweede rospot toe. Het loopt vlot dankzij jullie allemaal👍
Dank je om zo enthousiast op zoek te gaan naar eurocenten.

Deze voormiddag storten we ons op
 'Gezocht : puzzelkampioenen !' 
Alle puzzels worden uit de kast gehaald. Puzzelen is de opdracht.
Meteen wordt duidelijk wie vlot puzzelt,
 anderzijds kan ik nagaan welke puzzels compleet zijn
en bij welke puzzels stukken ontbreken 
- die verdwijnen onherroepelijk in de knutselkast. 
Tegen de middag zijn we zo goed als klaar met de puzzelopdracht.
De brooddozen worden uit de schooltassen gehaald en we zoeken een plekje om te eten. 
Van de voorspelde storm is er nog niks te merken - althans de eerste 5 minuten niet. 😎


Eenmaal de kinderen 'bevoorraad' zijn, 
was ik nogmaals mijn handen voor ook ik kan eten. 
Wanneer ik de klas uitstap zie ik enkele kleuters met de handen op het hoofd, 
anderen zitten verscholen onder hun kap .. zou het dan toch ??? 
Enkele druppels vallen uit de lucht en dan begint het op 'gemiezer' te lijken ..
.. snel plaats ruimen en naar binnen..
Oef, net op tijd .. daar komt dé voorspelde zondvloed !!
Picknick-versie 2.0 gaat verder door in de klas.

In de namiddag is er een lesje LO met meester Anthony
Er wordt gespeeld en geravot en ik krijg na de les LO enthousiaste kleuters in de klas 
"Dat was leuk !"  
 
Na school wacht me nog een lading -af te wassen- speelgoed.
Juf Muriel werkt haar administratie af en houdt me gezelschap. 
Ik sop, was en droog het speelgoed 
en eenmaal klaar gaat de dweil nog eens door de klas 😉 
Alles spic en span voor een nieuwe - verkorte - werkweek in de Tandem. 

Voorbije week kregen we een mailtje uit Turkije.
Neli is er met vakantie en stuurt enkele foto's via smartschool. 
Sturen we een foto terug, juf ? vraagt een kleuter. 
Ok ! 
We maken een selfie en hop, via smartschool komt alles in enkele klikken aan in Turkije
Dag Néli, tot maandag ! 
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten