vrijdag 3 december 2021

3 december 2021

 Het is alweer de laatste dag van de week,

maar ook het einde van het thema.

Maandag volgt het orgelpunt nl het bezoek van Sint en Piet.

Onze collectie Pietenbroeken is helemaal klaar
en ook de nieuwste ontwerpen Pietenzakken zijn gewoon pareltjes. 
Wedden dat Piet meteen een bestelling plaatst voor volgend jaar ?! 
 
De Pieten-glitter-dicobroek is ook klaar.
Nu alleen nog inpakken maar deze opdracht schuif ik door naar mijn kleuters.

Néli knipt met de grote-juffen-schaar het inpakpapier op maat ! 
Dat doet ze best goed. Ze klemt haar kleine vingertjes om de schaar heen en knipt het hele eind.
Nog enkele  vouwen en dan dichtkleven met kleefband.
Het vouwen lukt aardig, de kleefband afrollen gaat vanzelf 
maar het afscheuren is een ander paar mouwen.
This isn't working !  pruilt Edmond.
Joel en Awa nemen het over en 
even later zijn Liv en Rafaelle aan de beurt.

Alles is netjes gestrikt dankzij Jazzlynn en Conor 
-maar waar is die foto gebleven ???)
Dé nieuwste collectie Pietenbroeken ! 
Valt het jullie ook op ? 
Dat ene broekje lijkt verdacht veel op ..
.. jawel, op onze gordijnen 😁
Wist-je-dat wij samen aftellen naar Sint .. nog 4x weten deze meisjes.
En ook zij hebben hun outfit aangepast. Top !! 

En wat te denken van deze omkeerbare tekst ?! 
Ik ben zo nieuwsgierig dat ik beide teksten wil lezen. 
Maar Rafaelle wil helemaal niet dat ik de 'stoute' kant lees. 
Ik heb heel wat overtuigingskracht nodig om haar te overtuigen. 
Ik beloof de tekst - na het lezen - terug op de oorspronkelijke versie te plaatsen en het lukt ! 
Ik mag de tekst lezen.
Ik lees de woorden luidop : 
Ik ben braaf geweest ! 
Ik ben stout geweest ! 
Waarop Conor uit het niets zegt : Oei oei oei oei oei, juf  😁 
Neen Conor, dit is geen bekentenis van de juf 
Het is bijna pakjesavond ! 
Die nacht trekken Sint en Piet door de donkere nacht en laten bij elk kind een pakje achter .. zomaar .. 
En die nacht kleuren wij donker met .. goed geraden .. houtskool. 







Tijdens het hoekenwerk wordt er hard op de deur geklopt,
dan gaat de deur open en er worden koeken gestrooid doorheen onze klas. 
Mijn kleuters kijken elkaar verbaasd aan en dan weten ze wat er precies gebeurt is :
Piet heeft letterkoekjes gestrooid. 
Plots duiken 19 kleuters op de grond, op zoek naar letterkoekjes. 
Nog zo'n leuke en gezellige traditie .. 
Na school werk ik nog door tot 18.30 uur.
Alles moet én zal klaar zijn want maandag is 'onze' dag.
Wij vieren Sint en Piet !
Collectie Pietenzakken .. Klaar !
Modeboek Maison Pierre .. Klaar !
Collectie Pietenbroeken .. Klaar !
Ontbijttafel .. Klaar !

Terwijl ik aan de slag ben, volg ik het nieuws. 
Vandaag heeft het overlegcomité enkele maatregelen voor het onderwijs aangescherpt 
in strijd tegen covid.
- Kinderen vanaf 6 jaar moeten een mondmasker dragen op school maar ook daarbuiten. 
- Vanaf twee besmettingen in één klas gaat die in quarantaine
- Alle klassen moeten uitgerust worden met een CO2meter. 
- De kerstvakantie start op 18 december en wordt dus met een week verlengd.  

Die laatste hakt er zwaar in bij de juffen. 
We hadden gehoopt om rustig het kerstthema uit te werken met onze kleuters
 en nu krijgen we 2 in plaats van 3 weken. 
Maar ook nu gaan we er volop tegenaan, zeker weten ! 
 
Nog dit .. 
 
Wie een afspraak wenst voor het oudercontact, gelieve nog vandaag in te schrijven. 
 
Zaterdag 4 december en zondag 5 december maak ik het voorbereidend verslag.
 
Op maandag 6 december komt de Sint en ook dat vraagt heel wat voorbereidend werk,
's avonds is er dan het opruimwerk en moet alles klaargezet worden voor kerst.

Dank voor het begrip.  
Juf Tania
 
 

 

2 opmerkingen:

  1. Ik denk dat Zwarte Piet de glitterbroek 'subliem' zal vinden!!!
    Benieuwd...
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen