vrijdag 28 maart 2014

28 maart 2014



Vrijdag .. Fruitdag .. 
  Papa Freddy is er niet ..
dus ga ik zelf aan de slag en verdeel de sinaasappels in lekkere partjes .. 
een kleverig werkje ..
Om 8.30 uur sta ik stipt aan de schoolpoort om de kleuters te verwelkomen.
Even later stromen de kleuters de kleuterafdeling binnen.
De maaltijden worden netjes genoteerd en 
ik maak de kleuters van juf Anne en juf Kelly klaar voor een dagje eerste leerjaar.
 Juf Lien komt de derde kleuterklas halen en daar stappen ze -hand in hand- naar de overkant ! 

De activiteiten in de klas worden aangevat.
De dag begint met een taalactiviteit : 
"Lola "
De mooiste kip uit het kippenhok is Lola.
De haan ziet geen kippen staan, alleen maar haar .. Lola .. 
Maar Lola is verliefd op iemand anders .. 
 Een doe-opdrachtje invullen, .. de voormiddag vliegt voorbij. 
Eens de kleuters vertrokken zijn naar de eetklas, is er geen houden meer aan.
Ik rep me in een vaart naar het eerste leerjaar .. ernstige snoetjes kijken me aan .. 
plots lijken onze kleuters wel leerlingen.
De inspanning is groot ! Er wordt stevig doorgewerkt aan een bundeltje van Mol en Beer ! 
Thibo en Yokke, twee grapjassen ..
 Ariano knijpt zijn oogjes dicht .. zo lijkt de opdrachtenbundel héél wat kleiner :-)
 Cleopatra en Renée .. bittere ernst
Kato en Fee .. hun nieuwe stek voor volgend schooljaar is reeds gereserveerd
 Ayoub en Nick .. ijverig aan het werk
Jasper en Kilian vinden het eerste leerjaar 'cool'
 Ali en Emiel hebben het reeds in de vingers dankzij juf Lien
Fatihan zwoegt zich door het werk heen ..
 hij heeft een virusje te pakken , maar deze dg wou hij niet missen ! 
Yanaika glundert en Yari heeft zorgen : tijdens de speeltijd heeft hij zich gekwetst
"Gelukkig loop je eens langs, juf Tania !" vertrouwt hij me toe. 
Rienzo en Lukas leven op hoop : " Dit wordt een makkie !" 
Yentl krijgt er zowaar blosjes van en Jessica denkt heel goed na over de gegeven opdrachtjes
 Een klasoverzicht voor ik afscheid neem van de derde kleuterklas
Het komt goed, al zie ik enkele kleutertjes worstelen met de bundel.
Ze zijn dan ook nog zo klein hé ! 
Aan de overkant ontmoet ik het huidige eerste leerjaar ..
 .. en ook daar neem ik snel een kijkje !
Wat is het hier rustig .. hier is niks te merken van de drukte van een kleuterklas.
Iedereen is verdiept in het werk ! 


Odil gaat logeren .. 
Dit weekend is hij te gast bij ???? 
(Oeps, ik ben Odil helemaal vergeten !)
Ik neem Odil mee naar de kinesist en zondag gaan we dan samen supporteren 
voor Gent-Wevelgem in Deinze aan de Leie ! 

OPGELET  .. luizenalarm .. 
Gespot in de kleuterklasjes .. kriebelbeestjes ! 
Iedere ouder kijkt zijn/haar kleuter(s) na op deze vervelende beestjes. 
Maandag is er na-controle op school !!! 
De normale procedure bij aanwezigheid van parasieten wordt gevolgd !


Geen opmerkingen:

Een reactie posten