maandag 10 maart 2014

10 maart 2014


Na één weekje heerlijke vakantie, staan we vandaag paraat voor de volgende 4 schoolweken. 
Weken waarin  het lentegevoel centraal staat - hoe kan het ook anders, met dit zonnig weertje. 
De zon maakt overuren en de klimaatwaarnemingen kloppen alle records ..
dit is genieten !! 
Ook vandaag wordt het zo'n dag en net daarom maken we er een buiten-speeldag van ! 

Een drukke morgen aan de schoolpoort .. de 'anciens' zijn blij elkaar terug te zien
en de peuterklas krijgt nieuwe peutervriendjes, pas afgeleverd uit de crèche ..
Misschien eventjes voorstellen : 
Vic (broertje van Renée), 
Linne (dochtertje van juf Veerle), 
Jana en Sam (een guitige tweeling)
en kleine Isabella. 

Siouxie (tweede kleuterklas) is complimentendag niet vergeten 
en strooit gul met complimentjes : 
"Jij bent mooi, lief en schattig !" laat ze me weten.
Dat kan tellen als compliment vind ik en het maakt mijn dag nog een extra straaltje zonniger.
"Ik heb je gemist" laat Kaila me weten. Mijn hart smelt bij zoveel lieve woorden. 
Ali (K3) vindt me zo lief dat hij me prompt een bos bloemen plukt .. 
alhoewel, ik moet toegeven dat dit boeket zijn beste tijd gehad heeft.
De lentekolder heeft ons flink te pakken en juf Inge en juf Annelies 
besluiten om het kleutertuintje onder handen te nemen. 
Mijn rug belet me om een handje toe te steken en dus houd ik van de zijlijn een oogje in het zeil. 
 "Je bent precies mijn oma" gromt juf Annelies als ik haar een onkruidje aanwijs. 
 Dus houd ik wijselijk mijn mond.
Ik probeer het nog eens bij juf Inge 
 "Ja ma'ke .." krijg ik als antwoord. 
Wat zal ik blij zijn als mijn rug weer helemaal in orde is .. dan kan ik lekker zelf woelen in de tuin. 

Ik verzamel de kleuters en ga samen met hen op de speelweide spelen.
Juf Anne staat me bij .. samen sterk ?!?
De eerste madeliefjes worden ijverig geplukt.
 Yanaïka (K3) fleurt met de madeliefjes haar laarzen op, mooi ! 
Even later zwaait Yari (K3) me toe .. Delano (K3) zit bovenop het klimtoestel 
en durft er niet meer af. 
"Kom je Delano redden ?" vraagt Yari. 
Samen met juf Anne bevrijd ik Delano uit zijn akelige positie, geassisteerd door Yari.
Nico (K2) komt aanlopen ..
 "Caithlyn (K2)   is mijn vriendin en nu speelt ze met iemand anders." pruilt hij.
"Misschien kan je samen spelen, dan wordt het pas echt leuk" geef ik hem als goede raad mee. 
En weg is Nico .. daar is hij opnieuw "Leuk hoor, juf .. we spelen samen"
En opnieuw gaat hij er vandoor.
"Ik ben hier nog eens juf" vertelt hij "maar Caithlyn zit klem"
"Kom je helpen ??" vraagt hij. 
"Ok, daar gaan we Mega Toby" grap ik. 
"Dan ben jij zeker Mega Mindy" weet Nico.

We genieten van de allereerste lentezon .. en het doet ontzettend véél deugd. 

Beste ouders, 
Waarschijnlijk krijgen jullie deze avond enkele 'onfrisse, stoffige' kleuters thuis.
 Weet één ding .. onze kleuters konden zich volop uitleven en ze hadden ontzettend veel plezier.
Samen ravotten .. heerlijk !!











Geen opmerkingen:

Een reactie posten