donderdag 27 maart 2014

27 maart 2014

 Uit : Rikki en Mia kip 
Rikki en Mia kip zijn dikke vrienden.
Elke dag zijn ze samen op hun plekje.
Geen wonder dat Rikki ongerust is als hij Mia op een dag niet kan vinden in het kippenhok.
Uiteindelijk ziet hij haar toch zitten, achter in de tuin.
Maar wat doet ze opeens vreemd ..
 Stilte .. kunstenaars aan het werk !
 Mia kip .. een schattige, lieve, witte kip en de allerbeste vriendin van Rikki Konijn

 Wat volgt is een gezond tussendoortje 
mét kakelverse eitjes, blozende tomaatjes en sappige wortelstaafjes
en niet te vergeten : een smakelijk dip-sausje
 Snel de bordjes dresseren voor 18 hongerige buikjes .. als een heuse chef-kok ga ik aan de slag - 
geen sous-chef te bespeuren, alles home-made by juf Tania ..
en smullen maar !
- Sergio Herman zou fier op me zijn  :-) -











 Als toetje staat er meloen afgewerkt met bananenschijfjes op de menukaart.
En ook dit is volgens mijn kleuters "een topper van formaat"
Ik moet bekennen .. de smaken zaten goed en mijn kleuters zijn fervente fijnproevers !

De afwas stapelt zich op .. tijdens de speeltijd ben ik afwashulpje.
Mauro komt langs. Ik schrik me een hoedje : "Wat ben jij een zwarte duivel" zeg ik.
"Neen, ik ben Mauro Caboor" laat hij me weten.
Vlug Mauro een sopje geven - als afwasser van dienst laat ik mij volledig gaan.
En Mauro blinkt als nooit tevoren.
Ik loop snel nog even langs de vierkante-meter-moestuin en plant nog enkele jonge plantjes peterselie.
Ons kruidentuintje krijgt stilaan vorm ! 
Ook de tuinkers is klaar voor consumptie - alle kleuters van mijn klas 
krijgen een 'proevertje' mee naar huis.
"Lekker bij een slaatje rauwkost en vers gebakken frietjes !" geef ik nog als tip mee.
Ik weet al wat wij zondag eten .. juist, frietjes met rauwkost en een lekkere stoverij op grootmoeders wijze hmmmmmmm ...



 Na school word ik eventjes bewerkt door een kinesist en krijg ik oefeningen op de rugschool .. 
dat wordt weer een uurtje afzien ! 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten