woensdag 6 september 2023

4 september 2023

 We krijgen een herkansing ..

Na een eerste schooldag -die letterlijk in het water viel-,

zijn we er deze week 'gloeiend' bij. 

Er worden zelfs temperaturen voorspeld van om en bij de 28 graden.

Laat de nazomer maar komen .. ik ben fan !


Met het mooie weer, doen we de eerste schooldag nog eens over - versie 2.0
Ballonnen aan de schoolpoort en kleurrijke vlaggetjes moeten de kleuters een warm welkom geven. 
Helaas zijn er nog talrijke waterlanders.. 



De observaties gaan van start. 
Juf brengt de beginsituatie komende weken in kaart. 
Wat loopt vlot ? Waar is extra oefening nodig ? 
Een eerste opdracht : Ik maak een 'kindtekening' 
Wie tekent vlot een kopvoeter ? 
Wie tekent reeds details ? 
Wie is fan van krabbelen ? 














22 tekeningen worden er gemaakt, 
22 tekeningen worden door de juf bekeken en geëvalueerd. 
Ik weet genoeg .. 😊

Al snel is het middag.
Tijd om de brooddozen te openen en te genieten van een lekkere, frisse maaltijd. 
De meesten hebben enkele koelelementen in de schooltas steken 
en ook een 2de drinkfles is geen overbodige luxe met dit weer. 
Er wordt een ferme laag zonnecrème gesmeerd want na het eten, gaan we buiten spelen. 
Nog wat vitamine D verzamelen voor de donkere dagen eraan komen. 







Een bezoekje aan het secretariaat leert me dat de bus zowel vrij is 
op donderdag als op vrijdag.
Dus plan ik snel een uitstapje in. 
Wij gaan vrijdag verkoeling zoeken aan zee. 

Maar eerst is er deze avond nog de infoavond. 
Alle ouders worden uitgenodigd op een uiteenzetting van onze school-/ klaswerking. 
Aan de ouders de keuze of ze aansluiten om 16.00 uur of
om 17.30 uur of om 19.00 uur. 
Ik hoop jullie talrijk te mogen verwelkomen. 
Alleen samen maken we er een fijn schooljaar van. 
Juf Tania 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten