zaterdag 23 september 2023

22 september 2023

 Het is strapdag ! 

Met een bang hart heb ik de voorbije dagen het weerbericht gevolgd. 

Wat als .. 

Maar ik hoef me geen zorgen te maken. Het is schitterend fietsweer ! 

De dag kan beginnen - en geloof me, die begint heel vroeg vandaag.

Om 7.00 uur zit ik al op de fiets richting Eeklo.

Jawel, ook de juf trapt mee vandaag ๐Ÿ˜‰



Als ik aankom op school zijn de klusjesmannen druk in de weer om de tenten op te stellen.
Gezellig ! 
Ik kan het fruit uitstallen en de collega's zijn alvast zeer enthousiast.




Onze directeur maakt zich op voor de telling 
- straks worden alle stappers en trappers geteld - dit is een opdracht voor de ouders ๐Ÿ˜Š
Verzamel met zijn allen op campus de Tandem .. en doe mee 

We zijn klaar om de strappers te ontvangen.. 
We kunnen rekenen op de hulp van de Steunwieltjes (onze oudervereniging)
Zij delen de strapbandjes uit aan iedereen die stapt of trapt naar school.

De meeste kleuters zijn enthousiast, alleen Odilon wil er niet van weten 
en verstopt zijn handen achter zijn rug.๐Ÿ˜‚
In afwachting dat hij zich bedenkt, neem ik het strapbandje in ontvangst. 
Even later wil hij dan toch een strapbandje maar dan alleen als de juf het hem geeft.

Zelfs de zon steekt een tandje bij .. dat is fijn 
Overal waar je kijkt, zie je fluo-kleuren.. tof !!! 



Het is 8.40 uur .. de telling gaat van start .. 
รฉn het startschot voor de strapdag wordt gegeven ..
5 - 4 - 3 - 2 - 1 GO !!!
Op de strapdag veroverern de kleuters de weg en worden fietsers baas ! 
En of dat leuk is .. 




Terwijl het kleuterpeloton zich op gang trekt,
snijden deze twee Steunwieltjes het fruit ! 
Dank je wel voor de ondersteuning.
Zonder jullie zouden we het niet redden. 
Sinds vandaag heeft Campus de Tandem een mascotte - een sportief exemplaar, zo zal blijken. 
De mascotte begroet de fietsende kleuters en gaat even met ze op pad. 




Als je het mij vraagt is ook de mascotte een echte Tandemtrapper waardig๐Ÿ˜‰
Samen fietsend op weg .. zo leuk ! 
Overal zie je vrolijke snoetjes.
De ene fietst rustig op en neer,
de andere steekt er vaart achter en scheurt over de Campus. 
Gelukkig blijven we gespaard van ernstige valpartijen,
al is er hier en daar een stukje vel achtergebleven op de tarmac.
Schaafwonden horen nu eenmaal bij fietsers, je komt er niet onderuit. 
De EHBO-tas brengt redding en na verzorging kan iedereen weer de fiets op. 

















Om 10.30 uur zit onze fietstijd op straat er helemaal op. 
Tijd voor een lekker stuk vers fruit. 
En wat een keuze .. appeltjes, bananen, mandarijn, druiven, aardbeien .. en water, heel veel water..
want van fietsen krijg je niet alleen honger maar ook ongelooflijk veel dorst. 
Aanschuiven is de boodschap, wat een wachtrij.๐Ÿ˜











En tijdens het wachten ontstaat er spontaan een straat-polonaise 'Laat de zon in je hart' 
Iedereen brult gewoon gezellig mee - topsfeertje onder een stralende zon ! 



We verzamelen terug op de speelplaats en mijn klas gaat nog even door met fietsen - tot het middaguur. 
Een stevige training van maar liefst 3 uur.. 
Meteen observeer ik wie vlot fietst op een tweewieler, 
wie nog steunwieltjes nodig heeft en wie echt nog wel superfan is van de loopfiets. 



Het is 12.00 uur, de klassen verzamelen op Boulevard de Tandem voor een picknick. 
Ook dit is een fijne beleving voor de kleuters. 








En wat met de namiddag ? 
Dan gaan we sporten met de juf .. enkele oefeningen voor buik-, rug- en beenspieren. 
Ik hoor de kleuters puffen .. Lastig .. ik ben moe .. ๐Ÿ˜
Eindigen doen we met een relaxatie .. en dan wordt het even heel erg stil. 

We hebben nog een allerlaatste opdracht te vervullen - centen tellen ! 
Mikayla - Arina - Omar en Sem brengen op de valreep nog een lading centen aan..







Onze spaarpot voor het goede doel .. 


Iedereen krijgt er vroeg of laat mee te maken .. 
Kanker treft jaarlijks duizenden mensen, jong en oud 
Gericht onderzoek blijft noodzakelijk om deze vreselijke ziekte de wereld uit te helpen. 
Elke cent telt ! 
Onze klas zamelde liefst  €70.00 in.
 Het is even wachten op de totale som maar wij hopen een mooie som te kunnen overschrijven op rekening van Kom op tegen Kanker / De Eeklose kilometervreters. 

Aan alle ouders, grootouders, vrienden die een centje deelden .. 1000 x dank !!! 
Jullie hebben een groot en warm  ๐Ÿ’–


De dag is om .. voor de juf is het nog even opruimen 
en dan terug de fiets op .. ik hou het net niet droog vandaag, een regenbui krijgt me alsnog te pakken 
๐Ÿ˜

Geen opmerkingen:

Een reactie posten