woensdag 27 september 2023

26 september 2023

 Ook vandaag zit ik om 7.00 uur op de fiets richting Eeklo.

Het is nog donker en ik lijk helemaal alleen op pad te zijn. 

Een wild konijn kruist mijn pad en ik pleeg vluchtmisdrijf nadat ik een naaktslak heb aangereden. 

Tja, geen fluojas, geen lampje voor de slak - dan ben je ook niet zichtbaar hé in het verkeer. 

Is het alweer strapdag ? hoor ik jullie denken. 

Neen hoor, vandaag wordt de campusrun gelopen.

De leerlingen van de Eeklose middelbare scholen doorkruisen de stad en doen de 

3 campussen aan die de stad rijk is. 

De directeur geeft het startschot, wat een knal en weg zijn de lopers. 

Wij gaan even supporteren, voor de rode shirts natuurlijk, 

want die zijn heel herkenbaar voor ons 

 
Een drone hangt in de lucht ! 
Volgens de ene is het een klein vliegtuig, 
volgens een ander is het een mug (en inderdaad, het toestel zoemt wat af) 😂
Volgens de juf ziet de drone of we flink samenspelen, zonder ruzie te maken. 

We gaan ook naar de tweede start en zelfs naar de derde start kijken.. 
En dan vraagt Frinn : Juf Tania, wanneer mogen wij vertrekken ?😨
Frinn toch, voor jouw kleine beentjes is dat veel te ver, probeer ik nog. 
Maar ik ben al groot hoor, juf ! 
Het is duidelijk .. we zitten op een sportieve school. 😉

Misschien moet ik eens nadenken over een mini-campusrun !! 
Mijn collega's zullen het graag lezen. 😁
Smeer die kuiten maar al in, collega's - de mini editie van de campusrun komt er snel aan. 



Tussen het supporteren door werken we verder aan ons thema 'Kampioen zijn is plezant'



Mecaniciens aan het werk ..
parcoursbouwers aan het werk ..

En wat doen deze dames ?  
Wat doen deze dames ? .. We zitten op een terrasje, juf !  
Ah zo .. gezellig !  


De middagpauze begint net iets vroeger dan verwacht.
Om 12.30 uur word ik met een delegatie 'Mooimakers' verwacht 
aan het jenevermuseum voor de uitreiking van een cheque die team Mooimakers in de wacht wist te slepen met tal van actiepunten. 
Maélie maakt deel uit van de delegatie 
want vorig schooljaar werd ze unaniem verkozen tot Mooimaker-van-het-jaar
en won de Gouden grijper 👍

Fier als een gieter toont ze haar jurkje..
Een jurkje met hartjes voor het feest én de burgemeester ! lacht ze. 
Samen op de foto .. 
Ook de directeur KA de Tandem mag een cheque in ontvangst nemen 
en de collega's van leefschool het Droomschip wisten er ook één in de wacht te slepen. 

Fier als een gieter poseert de delegatie Mooimakers met de cheque. 
Dat hebben we samen heel goed gedaan. 
Op de terugweg stappend naar school steekt een vrolijke dame haar duim op -
het is duidelijke, ze is fan van de Mooimakers en Operatie Proper. 
Een man roept ons nog eens 'proficiat' na .. Hoe die dat weet .. 
Het staat duidelijk te lezen op de cheque die Niene fier door de straten van Eeklo draagt. 


Net op tijd zijn we terug van de uitreiking en bijhorende receptie,

op naar een volgende activiteit.. 

De kleuters van mijn klas hebben een lesje LO en 

ik heb intern overleg met de zorgcoördinator.

Elke kleuter wordt uitgebreid geëvalueerd en de beginsituatie wordt in kaart gebracht. 

Wie heeft nood aan extra ondersteuning ? Wie zal de ondersteuning op zich nemen ? 

De meeste kleuters werk ik zelf bij, elke voormiddag is er een half uurtje zorg ingepland in mijn uurrooster. Terwijl andere kleuters zelfstandig aan de slag gaan, werk ik de 'uitvallers' even bij. 

Juf Priscilla neemt het taalgroepje onder haar vleugels. 

Zij werkt de anderstalige kleuters bij met de GO!40 - een woordenreeks van 40 basiswoorden. 

En als je denkt dat de schooldag eindigt om 15.20 uur ?

Neen hoor, de klas ontsmetten, de vloer vegen, de vuilnisbakken leegmaken 

en dan op naar de volgende afspraak - Werkgroep Mooimakers.

Juf Lien en ik maken het actieplan op voor schooljaar 2023 - 2024. 

Om 17.00 uur vang ik de rit naar huis aan op de fiets.

Even mijn hoofd leegmaken. 

Op mijn weg word ik ingehaald door juf Valerie .. 

we praten over koetjes en kalfjes 

en spreken af dit nog eens te herhalen - 

want zo leuk kan fietsen echt wel zijn. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten