donderdag 8 oktober 2015

8 oktober 2015

Er is een foutje geslopen  in mijn weekplanning !
Dat dwingt me nu om alle voorziene opdrachten in een snel tempo af te werken. 
Wat we normaal afwerken in een volledige schoolweek, werken we nu af in 4 schooldagen. 
Mijn kleuters klagen niet ! IJverig werken ze door ! We komen er wel ! 

En omdat ik verschillende werkgroepen tegelijk begeleid, heb ik ook geen tijd om foto's te nemen. 
Sorry ! Sorry ! Sorry ! 

Tijdens de speeltijd voer ik wat snoeiwerken uit.
De bomen groeien als kool en die takken hangen net iets té veel in de weg.
Dus snoeien maar ! Ik knip als gek de overhangende takken weg en 

ik kan rekenen op extra hulp bij het opruimen van de takken. 
En de kleuters ? Die vinden samen tuinieren heerlijk !

Uit de kindermond :
Tijdens het uitvoeren van de opdrachten, vertelt Len me dat hij van papa geen huisdier krijgt. 
Ik begrijp Len zijn verontwaardiging : dieren zijn namelijk heel leuk ! 
Ik geef Len morele steun !
 "Misschien vindt papa een boerderijdier leuker" grap ik.
Len is opvallend stil en plots gooit hij zijn bedenkingen er uit ! 
"Dan kies ik voor een wild dier ..
 een aapje, want wij hebben veel bomen om in te slingeren"
Hopelijk vindt papa dit even 'grappig' als ik. 

Tijdens de (namiddag)speeltijd komt Siouxie (K3) even aanlopen. 
"Juf Tania, juf Anne wil een mandarijn !"vraagt ze. 
"Mandarijnen, die heb ik niet !" laat ik Siouxie weten.
Even later is ze er terug : "Neen, neen .. geen mandarijn maar dat wat jij deze morgen gegeten hebt !"
Er gaat een lichtje branden - deze morgen at ik een typisch oma-koekje .. een Madeleine koekje ! 
Dus bevoorraad ik mijn collega tijdens haar toezicht met een Madeleineke .. smakelijk !  

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten