donderdag 5 maart 2015

5 maart 2015


Ons kunstproject 775 Eeklo wordt een pareltje ..
Wat een talent heb ik in huis .. 
Snel nog enkele tips geven aan mijn kleine kunstenaars
Een portret van Roger De Vlaeminck .. als Wereldkampioen en als Belgisch Kampioen 
In de namiddag is het boomplantdag ..
 en om de fruitbomen een goeie start te geven, breken we het compostvat aan. 
Nico (K3) wordt gek als hij al die wormen ziet.
"Kijk juf Tania, dat is een papa !" roept hij luidkeels.
"Hoe zie je dat ?" vraag ik.  
" 't Is een lange worm" juicht Nico .. Juist, dat weet ik dan ook weer 

De kleuterbijdrage aan de boomplantactie is een kruiwagen vol malse compost !
Meester Ken is wat blij met onze bijdrage en spurt van plantgat naar plantgat 
 Juf Kelly fungeert als huisfotograaf maar bij deze fotografeert de fotograaf de fotograaf (een doordenkertje)
De eerste fruitboom gaat de grond in, al is het nog even wachten op vruchten

Na de boomplantactie keert iedereen terug naar de klas en lopen de activiteiten verder.
Een heerlijke zoete geur hangt in de kleuterafdeling want juf Muriel bakt wafels voor de jarige Allessio
Dit ziet er heerlijk uit !! 
Helaas, er rest niks voor de andere ijverige collega's .. jammer ! 

Uit de kindermond :
Donart (K3) komt me troosten : "Ik vraag mijn mama om voor jou een wafel te bakken"
Intussen wrijft Donart over mijn rug en merkt het volgende op : 
"Juf Tania, jij bent gespierd !"
Ik gier het uit .. 
Wat wil het verhaal .. 
Niks te spieren, Donart voelde mijn schouderblad uitsteken ! 

"Spiegeltje, spiegeltje aan de wand ..
wie is de snelste renner van het land ?" vraag ik deze morgen.
Ik doel natuurlijk op Roger De Vlaeminck.
Waarop Mauro antwoordt : "Tom Boonen natuurlijk !"
Dikke kus van de juf en een bank vooruit !





1 opmerking:

  1. Jullie kunstwerk lijkt veelbelovend, al die leuke Rogeekes. Klas 1KB is in volle benieuwdheid naar het eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen