zondag 15 maart 2015

21 maart 2015

Opendeurdag campus de Tandem ..
Van harte welkom !  

Sportieve groeten uit Eeklo, 
De Tandemtrappertjes Xxx

Natuurlijk hoort er een woordje uitleg bij  ..
"Roger De Vlaeminck, een sportieve legende !" 

Enkele kasseien uit Roubaix  ;-) 

Na de officiële opening bezoekt de burgemeester alle kleuterklasjes. 
'Zijn Eeklo' en 'hun helden' staan centraal ! 
Burgemeester Loete is best onder de indruk van het talent van onze kleuters. 
Prompt doet hij mij een voorstel :  
"Weet Roger hier van ?? Ik contacteer hem en mail je de nodige info"
Wie weet bezoekt Roger De Vlaeminck binnenkort de Tandem !! 

Impressie van de dag : 
 Viyana en haar mama helpen met het oplossen van de puzzel ! Niet zo eenvoudig !
 Viyana loopt snel eens langs bij juf Suzanne die een hele namiddag de meest uiteenlopende schmink-uitdagingen kreeg .. van vlinders tot prinsessen, tijgers, leeuwen en wolven tot spiderman .. 
Knap werk ! 
Ook Geert - onze klusjesman - loopt langs en maakt een studie van onze puzzel. 
"Er moet een zekere structuur in zitten" weet hij. 
Geert wikt en weegt maar kan 'de structuur' niet vinden. 
Ook juf Denise (ooit kleuterleidster in de Tandem) brengt ons een bezoekje. 
In 1957 startte ze de kindertuin op in de Eikelstraat samen met juf Jenny De Keyzer. 
De toenmalige studieprefect, wijlen Paul Roggé gaf de kleuterjuffen een korte maar krachtige opdracht  : 
" Juffrouwen, laat de kinderen tot mij komen. Ik wil dat we beginnen met 90 leerlingen"
 De jacht op de kleuters was geopend en de juffen kregen 
elk 47 kleine, nieuwsgierige 'pagadders' onder hun vleugels. 
Eén van de eerste kleuters was de opa van Fien (peuters) 
en hij werd gisteren - samen met zijn toenmalige juf - herenigd.

Ook mama en papa Vitamientje zijn op de afspraak en 
zijn helemaal weg van de kunstwerken van 'hun' kleuters.
 De ijsjes vallen duidelijk in de smaak bij de kleuters.
Matteo en zijn zusje Jitte smullen hun buikje rond.

En ook Fran en Kato weten een ijsje best te smaken - ook op een ijskoude dag zoals vandaag. 

Viyana, Leonie, Yenthl, Xander, Milano en Dylano liepen vandaag even langs.
Fijn ! 

 En toen was er trekking van de puzzeltombola ! 
En neen, ik kon het echt niet laten ..
 in het grootste geheim had ik een pakketje weggelegd voor juf Anne, onze coördinator ..
dat had ze volgens mij wel verdiend na haar meest onmogelijke opdrachten die ze op me afvuurde voorbije week.

Reeds enkele weken kijk ik dan ook uit naar haar 'enthousiaste' reactie ! :-) 
Nu moet je weten dat juf Anne reeds een hele winter rond trippelt
 met 'pietekes' zoals zij de wasbeer/konijnenvelletje noemt. 
Wel, ik heb een jasje gevonden mét een 'pieteke' .. volledig haar smaak dus ! 

En of ze het mooi vond .. juf Anne straalde !! 
(Sorry collega maar poets wederom poets !) 


Dank je aan de ouders die even langsliepen om onze kunstroute te bewonderen. 
Dank aan juf Denise die een selectie retro-foto's voor ons bij elkaar zocht. 
Dank je Frituur den Beir omdat jullie bereid zijn ons kunstwerk de komende weken tentoon te stellen ! 

Eindelijk hebben we weekend ! 
Morgen de laatste lesvoorbereidingen schrijven en 
mijn opdracht voor de nascholing leerplan Nederlands afwerken, 
een verslagje schrijven van de oefening bus-evacuatie 
en dan ..
genieten van Milaan - San Remo met aankomst op de via Roma. 
 Sportieve zondag ! 





 







2 opmerkingen:

  1. Dat meen jij niet van 'Tjete'..
    Ik meen me enkele namen te herinneren die jij hem noemde... xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor het jasje.... ik ben rijp voor het 'Ouwmannenhuis'...:(

    BeantwoordenVerwijderen