dinsdag 18 april 2023

18 april 2023

 


Elke ochtend starten we de schooldag met een schoenwissel. 

Ik vraag telkens opnieuw om de schoenen in de rij te zetten 

en dat doen mijn kleuters meteen. 

Zoals de juf zei .. netjes in de rij.

Alleen houden mijn kleuters geen rekening met een vrije doorgang aan de deur 🤣



Er is er niet één, maar er zijn er twee jarig in onze klas. 

Mattheo wordt 5 jaar en die aankondiging doet hij helemaal zelf.

Avin wordt 4 jaar. 

De vergelijking is snel gemaakt.. 4 is 1 minder dan 5 en 5 is 1 meer dan 4.

Hoe zullen we de jarigen vieren ? vraag ik. 

We zingen een lied ! brullen de kleuters. 

Ok, daar gaan we ! Luister goed .. 

Ik zing een kerstlied - een sintlied - een 🎵 lied over vrolijke vrienden..


Juf toch ! Dat zijn geen verjaardagsliedjes . Je moet zingen van happy birthday 🥳 

Ah zo ! Ik probeer het nog eens .. 


Wat een opluchting. Deze keer zit ik juist. Happy birthday to you, in de wei staat een koe .. 


Wie jarig is, krijgt ook een kroon. 

Mattheo en Avin maken hun keuze. 

Dit is wat ze willen. 


Gelukkige verjaardag en dikke kus van ons allemaal 

Kleuterpraatjes .. 
Ik merk dat Mikayla een pareltje uit haar haren losgemaakt heeft 
en de parel verdwijnt -zoals zo dikwijls bij kleuters- in haar mondje.
Ik maan haar aan de parel onmiddellijk uit haar mondje te halen. 
Pareltjes in je mond stoppen, is best gevaarlijk ! zeg ik nog. 
Mattheo is het volledig met me eens. 
Ik heb dat eens gezien op mijn televisie .. dan snijden ze je buik helemaal open - hij maakt het visueel duidelijk en toont een verticale snijbeweging van boven naar beneden - 
En wat zag je toen Mattheo ? wil ik weten. 
Het antwoord is verrassend : Er zat een lange bloedworst in de buik 😁😁
Ik denk dat er niemand, na het info-moment van Mattheo, nog iets in zijn mond durft te stoppen 🤣
Morgen is het buitenspeeldag en wij doen mee. 
Iedereen speelkleren aan en een dikke jas want wij gaan lekker ravotten buiten. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten