woensdag 22 maart 2023

22 maart 2023

 


Klik op onderstaande link en luister naar het verhaal op rijm ‘Dit ei is van mij’ 

https://youtu.be/C5NbZUjUJGY


De kleuterplanner heeft opnieuw enkele opdrachten in de aanbieding.

Opdracht 1 : Knipoefening - een jurk / een broek voor paashaas (alle kleuters)

Opdracht 2 : Kleur de pluimen van kip in. Grote pluimen kleur je bruin, kleine pluimen kleur je geel,

de overige pluimen kleur je oranje.  (Alle kleuters)

Opdracht 3 : Knip en kleef de figuren op het juiste ei - wie zit verborgen achter het ei πŸ₯š? 

Gericht waarnemen bevorderen.  (Jongste kleuters)

Opdracht 4 : Tel het aantal eieren per dier en kleef er evenveel in het nest. (Oudste kleuters)






Wie klaar is met de opdrachten, mag spelen in de hoeken. 
Jazzlynn en Ella boetseren haasjes. Afspraak is dat Mikayla eitjes boetseert.
Maar Mikayla heeft andere plannen - Kijk juf, een vis ! 
Zou Mikayla plannen hebben voor 1 april ? Ik weet zeker dat dit een aprilvisje is 😁🐠

Elke week is er op woensdag het fruitproject ‘ oog voor lekkers ‘
De kleuters krijgen vandaag een portie wortels voorgeschoteld.
Ik zie enkele neusjes fronsen πŸ₯•πŸ₯•πŸ₯•
Maar dit konijn is gelukkig met zijn wortel. 
Deze foto zet kleuters aan tot het knabbelen van een wortel // werkt altijd bij kleuters. 
Wie een wortel eet, mag zich tot een vriend van de paashaas rekenen. 
Je zou voor minder knabbelen πŸ˜‰









En heel soms lukt het kleuters om gezellig samen te spelen - 
kijk eens hoe gezellig het eraan toegaat op de boerderij. 

Uit de kindermond : 

Vandaag schuift R een stoeltje bij.. zij heeft enkele belangrijke levensvragen.
Heb jij een mama en een papa ? vraagt ze.
Ik bevestig. 
Volgende vraag : Ben jij dan ook geboren ? 
Ik bevestig opnieuw. 
Tuurlijk R, ik zou hier anders niet zijn hΓ©.vul ik aan. 
R kijkt me strak aan ..
Dat is raar ! is haar conclusie. πŸ˜‚

Als je denkt dat ik alle vragen heb gehad, dan heb je het mis. 
Juf, als je niet geboren was, waar was je dan wel ? 
Dat is een moeilijke vraag R - daar wil ik even over nadenken. 
Het werkt ! Zo wordt de vragenronde afgesloten .. toch voor even. 

M heeft iets opgevangen over ‘ geboren worden ‘ en reageert enthousiast : 
Ik word grote zus ! 
En mijn papa heeft de baby gemaakt gaat ze vrolijk verder.

Grappig wat je als juf allemaal te horen krijgt. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten