donderdag 21 april 2022

21 april 2021

 The day after .. 

Het schoolteam is nog onder de indruk van het nieuws dat we gisteren te horen kregen. 

Vandaag brengen we het nieuws aan onze kinderen 

want de directeur was een graag geziene gast in onze klas.  

 

Na het nieuws, haal ik mijn boek uit de vertekoffer 'het grote bosorkest' 

Juf leest voor en aansluitend maken we een natuurwandeling doorheen de schooltuin.

Welke vogels zie ik ? Welk geluid maken ze ? 




 


Onder de boom liggen en luisteren naar het gekwetter van de vogels ..
.. alleen .. het gras is gemaaid en die grassprietjes haken ongenadig in de kleren 😁








We konden heel wat vogels spotten.
Tot we plots 2 zeemeeuwen opmerken. 
Jude begrijpt er niks van 
"Die vogels wonen toch aan zee, juf Tania ? ! ?"
Juist Jude ! 
Ik denk dat de GPS niet aan staat.
Weet je wat, we sturen ze gewoon richting zee .. die kant uit dus 😁 
De rest van de dag houdt Jude zijn oogjes wijd open - de meeuwen zien we niet meer terug. 
Ze zijn zeker al aan zee, juf Tania ! besluit Jude.
Zalig ! 
 
We hebben enkele opdrachten af te werken - 
Zo is er binnenkort moederdag maar hierover wordt niet gecommuniceerd.
Dit noemen we staatsgeheim ! 😏
 
Rafaelle werd op 1 april grote zus van broertje Richard.
En wij maken een unieke geboortekaart om de nieuwe baby te verwelkomen. 





 
 
Het mooie weer blijft aanhouden - dat is genieten ..
en zeker als mama Vitamientje ijsjes brengt voor iedereen.
Dank je wel, wij worden telkens opnieuw enorm verwend met heel veel lekkers ! 💖











Een wandeling naar de markt zit er voor mij nog niet in
dus nemen juf Ilse en juf Kelly dit jaar de 'bloemenzaak' van me over. 
Samen met de oudste kleuters stappen ze richting markt op zoek naar een bonte mengeling bloemen voor het schoolfeest van zaterdag.  
En de oogst mag je best kleurrijk noemen. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten