zondag 21 oktober 2018

26 oktober 2018


To do-lijst voor de juf : 

. Filmvoorstelling in feestzaal KA 'Stap maar op mijn bezemsteel' 

. Opruimen en poetsen klas

Mijn laatste toezicht loop ik deze morgen aan de schoolpoort. 
Vele kleuters komen vandaag niet meer opdagen. 
Moe ? Op reis ? Vroege vakantiekriebels ? 
Wie wel aanwezig is hoopt op een vervolg van het heksenfeest.
Ik moet ze teleurstellen .. wij, juffen zijn ook moe 
en hopen op een rustige dag.
IJdele hoop, zal blijken. 

Tijdens de speeltijd cirkelt een helikopter boven het schooldomein.
Wat hangt de 'heplikopter' (lees ; helikopter) laag ! roept een kleuter. 
De 'heklitopter' wil landen, roept nog een andere. 
Inderdaad, de heli wil landen, zoveel is duidelijk ! 
We maken ons toch even zorgen. Wat is hier aan de hand. 
Even verderop in de Eikelstraat landt het tuig. 
Iemand is blijkbaar in nood. 
Hopelijk komt alles goed..  

 
 We werken deze morgen nog een laatste opdracht af. 
Deze namiddag doen we het rustig aan.
Wij gaan naar de film .. ons eigen editie van het filmfestival zeg maar. 

Waar blijft de bus ? vraagt een K3-tje.
Hoezo een bus ? 
Wij hebben zelf een filmzaal in de Tandem,
eentje met rode fluwelen gordijnen.

Ik heb mijn zakdoeken mee gegritst.  
Ik weet niet wat te verwachten !
Wie weet moet ik wel een potje huilen. 
Latoya (K3) gelooft niet wat ze hoort .. Echt, juf Tania ??? 

In mijn haast ben ik mijn fototoestel vergeten.
Gelukkig heeft juf Ilse haar telefoon bij en
kunnen er foto's gemaakt worden .

Stap maar op mijn bezemsteel ! 

Wie zijn filmticket mee bracht naar school, krijgt een 'golden seat' 
Al is het even wennen aan de 'klap'stoelen.


Licht uit .. spot aan .. de filmvoorstelling begint.
Spannend .. onze eerste filmvoorstelling samen ! 
Iedereen kijkt aandachtig !
En heel af en toe is het even schrikken. 
Luiz lacht zich een kriek als ik schrik van de aankomende draak ! 

Julius zit op het puntje van zijn stoel !
Ook Liam en Mamady sidderen en beven.
Benthe houdt het niet meer. 
Ze piept over de stoel om echt niks te moeten missen 
maar duikt af en toe toch eens weg. 😀
Mylane vindt het best grappig.
Loredana en Raymon zoeken steun bij elkaar en kijken hand in hand naar het verloop van de film.
Knarsetandend, nagelbijtend .. je voelt de spanning hangen.

Maar zoals in zoveel verhalen .. eind goed al goed ! 
Gelukkig maar ! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten