woensdag 26 april 2017

26 april 2017



Onze spaarpot voor het goede doel wordt nog elke dag bijgevuld met nieuwe centjes.
Thibault heeft 'een verse lading' centjes bij. Dank je wel ! 
 Vandaag heb ik wel een heel speciale opdracht voor de kleuters : centjes sorteren !
Is het nu een 1 -2 of 5 eurocent ?? 
 Iedereen steekt een handje toe en nadien gaan we netjes onze handen wassen.
Er komt maar geen einde aan de opdracht want jullie verzamelden 
allen samen heel wat centen in .. Bravo !! 
 Omdat het zoveel centjes zijn, steken alle collega's een handje toe tijdens de speeltijd.
Dankzij de vele helpende handen is de klus snel geklaard. 
Wat heb ik toch fijne collega's. 
Alhoewel .. een kleine vermelding voor juf Joke die het geld 'letterlijk' laat rollen door mijn klas. 
Na een boze blik en een ferme opmerking van juf Nicole 😊 houdt ze er meteen mee op.


In ons restaurant is er een grote bedrijvigheid. 
 De broodmandjes worden gevuld met vers gebakken brood ..
 Cynthia de zaalverantwoordelijke vult het dienblad met glazen
en legt enkele rondjes doorheen de klas af .. als dat maar goed gaat ?! 
 Amir loopt het vuur uit zijn sloffen en dekt de tafels in. Flink zo !

En ik roer in de potten en pannen als een echte chef !
Vandaag op ons menu een heerlijk hoofdgerecht - 
verse wortelpuree van jonge worteltjes 
Het roeren gaat nog wat moeizaam.
De kwetsuur die ik maandag opliep tijdens het snijden van de komkommer
is dieper dan ik vermoedde en dit geeft toch wat hinder tijdens mijn kookactiviteiten.


Het hoofdgerecht is klaar en deze wordt geserveerd in 'quenelles'.
Ons restaurant loopt vol met lekkerbekken van diverse pluimage. 
Proeven maar !! 
Smakelijk iedereen ! En of het smaakt !
Er is puree Γ  volontΓ© !






Alles verloopt vlot tot juf Anne komt aanschuiven. 
Zij eist dat 'de Chef'' persoonlijk haar bord komt inzetten. 
Hierdoor loopt het fout in de keuken. 
Een tweede lading wortelpuree kan ik net nog redden ..oef !
Dat heb je dus met 'lastige' klanten. 
In elk geval .. juf Anne ziet het weer groot en brengt zelf haar eetservies mee.
Zelf ontworpen ! Ik neem er een patent op ! vertelt ze me. 
Pff, ik vrees dat je moeilijk klanten zal vinden voor zoiets .. euhm lelijks ! zeg ik voorzichtig.
KhaΓ―rath moet er hard om lachen. Dit is geen bord, juf Anne.

En dan was er nog .. 

Juf Vera, grote fan van de wielersport, heeft petjes mee uit het peloton.
En natuurlijk gaan deze madammen er snel mee van door.
Wie is Rik ? vraagt juf Joke.
De keizer van Herentals, opper ik en ooit was hij wereldkampioen. 
Ah zo ! zegt juf Joke.

Juf Anne denkt het te weten ..
Ik heb het petje van Edouard Vermeulen zegt ze fier. 
Ik lig in een deuk ! Edouard Vermeulen ?? 😊😊😊
Ik had het kunnen denken dat ze zoiets zou zeggen.
Edward Theuns zeker !! vertel ik haar 
Een jong talent en helemaal  'Gentsch' 
En het petje ?? 
Dat verdween heel snel van juf Annes hoofd. 



Deze namiddag rijd ik de auto voor bij de autokeuring.
Nadien vlieg ik terug naar school .. afwas weet je wel ! 

En dan ga ik tellen, tellen voor het goede doel.
Ik wil wel eens weten hoeveel centjes we bij benadering hebben verzameld. 


Gelukkig is alles netjes gesorteerd, dat maakt het alvast een pak eenvoudiger. 
We verzamelden met de kleuterafdeling -tot nog toe- 8 092 muntstukken
goed voor € 203.17
πŸ’–πŸ’–πŸ’–πŸ’–πŸ’– Dank je wel aan de gulle schenkers !
Jullie zijn fantastisch ! 
het kleuterteam van de Tandem
Xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten