maandag 24 april 2017

24 april 2017


De foto's konden jullie reeds bekijken maar door alle drukte heen, 
kwam ik er nog niet toe om enige tekst te verzinnen.
Er was immers de bijscholing tot 19.30 uur, ik had refter en er wachtte me nog een berg afwas.
Dus volgt de tekst nu pas ! Het is dinsdag 25 april ! 
Veel lees- en kijkplezier.

Ontwerp van ons logo 'mijn restaurant' 
Alle ingrediënten staan klaar, ook een verzameling kruiden en verse pluktomaten.

En jawel, elke grote chef heeft nood aan sous-chefs .. ik dus ook .. 
Fien heeft zelfs een aangepaste outfit voor deze opdracht. Leuk toch ?! 

Ik heb handige sous-chefs .. Zoë is heel vaardig in het hanteren van een mes.


Ook Takwa snijdt hele fijne komkommerfrietjes.
Xander vindt het leuk en spannend !
Cynthia pakt meteen de pluktomaatjes aan .. spoelen maar ! 
En dan gebeurt het, ik snij vol in mijn duim .. is me dat schrikken. 
Mijn vinger bloedt hevig en Thibault durft amper nog te snijden :
Weet je juf, eigenlijk mag ik geen mes van mijn meme !
Ons restaurant is amper een uur open en 'de chef' is reeds gekwetst. 

Voila, onze creaties .. frisse, sappige groentjes mét een zelfgemaakt dipsausje. 

En dan gaan we proeven .. aperitiefhapjes maar dan zonder de aperitief.
Nu moet je juf Anne horen jammeren .. Geen drankje ? Ik zet geen voet in jullie restaurant ! 

Het wordt een rustige week dus! 😊😊😊












Tijdens de speeltijd heb ik een volledig kwartier om de afwas weg te werken.
Ik gooi me op de stapel afwas en ja hoor .. KLAAR  !! 
Ik moet echt op zoek naar een afwasser.
Dit houd ik niet de volledige week ! Stress weet je wel ! 


Ook in de namiddag eten we gezonde én lekkere hapjes ..
Alle ouders hebben een extra inspanning gedaan om een lekker tussendoortje te bereiden.
Fijn toch ! 















Dit is werkelijk genieten en
 we gaan nog minstens een volledige week door 
met de opstart 
en uitwerking van ons restaurant.

4 opmerkingen:

  1. oh jee, nu zitten de drie dames met groenten in een glaasje naast elkaar. Wat gaat het geven als ze later groot zijn en echt een aperitief drinken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jong geleerd is oud gedaan .. gezellig samen aperitiefhapjes smullen ! De drankjes houden we beter voor later ;-)

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Zeker weten, ik ben dan ook een 'creatieve chef' met aandacht voor vrolijk ogende gerechtjes, aandacht voor compositie en een onvergetelijk smaakpalet.

      Verwijderen