zondag 2 juni 2013

1 - 2 juni 2013

Mega-festijn in de Tandem ! 


Voetbalmatch : 
leerkrachten de Tandem versus leerlingen de Tandem
Nu zou je verwachten dat de leerkrachten het halen van de leerlingen ..
Fout dus !!! .. 
Resultaat match : 1 - 3 
De scheidsrechter wist niet wat hij zag toen juf Saskia (peuters) in eigen doel knalde ..
en juf Kelly Keeper (K3) voor het leerkrachtenteam bovendien de bal binnen liet ..
Juf Kelly kon verzachtende omstandigheden inroepen .. zij had zich bezeerd tijdens de wedstrijd ..
en loopt nu net als haar collega -juf Anne- op krukken ..
Proficiat dames, knap werk !

Nascholing kleuterteam de Tandem

WELKOM in de Vlaamse Ardennen .. WELKOM  in de stad van de Ronde .. 
Ik bol als tweede over de lijn in Oudenaarde - ik ben vooraf gegaan door juf Vera - 
Juf Annelies kwam als laatste over de finish. 
Aan tafel .. 
een Tour-tafel -hoe kan het ook anders- 
Freddy Maertens (ex-wereldkampioen) begroet ons vrolijk !
 We storten ons op een spaghetti Boononaise - zo eentje waar je makkelijk 3x de Ronde door wint-
De ene verkiest een wijntje, de ander een cola en nog een ander lust wel een ..
.. een Kwaremont !
 Na het eten is er druk overleg ; voorbereiding project "Vive le Tour !"
Ja, ik weet het .. we zijn in Oudenaarde, de Vlaamse Ardennen ! 
Maar Frankrijk konden we echt niet halen dit weekend .. ooit misschien ! 
 Startplaats : de Ronde Shop .. juf Vera is zo te zien op zoek naar een sportieve outfit ..
Juf Inge haar dochtertjes rijden alvast warm op de rollen .. 
En ik heb een prachtig kunstwerk ontdekt ! 
Mooi zo .. ik ben er weg van ! 
 Schattige zitbankjes ..
Juf Kelly rust even uit want met zo'n blok aan je been (Neen, niet ik .. maar de gips die ze overhield aan haar voetbalprestaties) ..
 Juf Inge leest aandachtig alle instructies .. 
Voor de wedstrijd voldoende koolhydraten en géén suikers ! 
Tijdens de wedstrijd : voldoende drinken en genoeg suikers ! 
Gesnapt ! En ze gaat er als een wervelwind vandoor.
 Even later vind ik haar terug in het museum. 
Ze fietst de Taaienberg op en bijt er bijna letterlijk haar tanden op stuk.
Ik neem de Patersberg voor mijn rekening .. lastig, echt waar 
maar met mijn koolhydraten van de pasta zit ik goed !
En het roze truitje en dito schoentjes heb ik alvast te pakken. 
Maar dat was dan weer een item uit de Giro d'Italia zeker ?!
Juf Saskia ontdekt de fotofinish.
"Momentje juf Tania, moet ik nu aan deze kant staan of is het toch aan de andere kant ??"
De twijfel slaat toe.
 Juf Vera en juf Annelies laten de fysieke proef aan zich voorbij gaan
 en werken geduldig aan een schuifpuzzel 
Juf Kelly is uit zicht verdwenen. Zij heeft meer aandacht voor de wedstrijdradio..
De moderne communicatie anno 1961 .. stel je voor .. 
rechtstreekse verslaggeving vanuit de buik van het peloton
We spelen de 100-vragen-quiz
De jonge collega's worden op hun koers-kennis getest .. "Blijven oefenen, ooit leer je het wel !"
 We bekijken de Ronde van Vlaanderen-samenvatting 2012 .. "Ai, een valpartij. Ziet er pijnlijk uit"
Gejuich .. de winnaar van de nieuwe Ronde van Vlaanderen 2012 is ..
iedereen blij ..
en niet in het minst hij ..
 We ontdekken dé doelstelling die de organisatoren 100 jaar geleden beoogden 
met hun Ronde van Vlaanderen ..

En ook dit kregen we te lezen tijdens het museumbezoek .. stel je voor ! 
 Onze nascholing zit er op .. terug naar school met een pak informatie en heel wat leuke ideetjes ! 
Morgen duiken we met de kleuters in ons project ..  
Vive le Tour !!! en Vive de juffen !!!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten