donderdag 22 juni 2023

22 juni 2023


Gingen we op dinsdag onze circus-skills oefenen in de Sierk / De Haan

dan zijn we morgen (vrijdag 22 juni) toe aan een nieuwe uitdaging.



De Tandem sport .. in het teken van de Olympische zomerspelen. 

Onze kleuters krijgen enkele opdrachten voorgeschoteld. 

Ik haal de Olympische vlag uit de kast. 

We kiezen ons Kampioenenlied 'Kampioen zijn is plezant' 

en vertegenwoordigen Team Belgium.

The game is on. 

Jammer voor de collega's, maar wij gaan er helemaal voor. 

We hebben dan ook een kreet : Wat gaan we doen ??? WINNEN  !! krijsen mijn kleuters.



Nu weet ik dat trainen heel belangrijk is 

maar een dag voor de wedstrijd doet een professionele sporter het rustig aan. 

Juf Kelly is een andere mening toegedaan en haalt alles uit de kast. 

Ik deel mijn ervaring niet 

en zeg mijn kleuters niet deel te nemen aan de trainingssessie van juf Kelly.

En zie .. het werkt .. mijn kleuters lopen weg van al dat gedoe. We sparen ons gewoon voor morgen

en zullen dan genadeloos toeslaan 😁

Wij gaan voor goud - niks minder 
Ondertussen heb ik kunnen achterhalen dat er een jury is aangesteld ..
Juf Joke en meester Pierre-Louis. 
Ik weet dat er omkoopschandalen bestaan - zou het hier ook werken ?? 
Ik heb een plannetje en ben van plan om tot het uiterste te gaan.

Mijn kleuters krijgen alvast wat verzorgingstips mee van hun soigneur (ik dus) 
Eet deze avond pasta met groentjes. 
Laat je beentjes masseren door mama/papa.
Ga vroeg naar bed. 
En leg je sportoutfit in de nationale 3-kleur  klaar.
Ook de andere kleuterjuffen gaan mee in ons verhaal.
Elke klas kiest een lied .. elke klas voert een trainingssessie uit .. 
En ja, er ontstaat een zekere competitiedrang. 

Dus beste ouders, 
Stop je kleuter tijdig in bed en zorg voor een koolhydraat-rijke maaltijd..
want wij willen echt wel winnen. 


En dan is er nog .. 
Het is exact 60 dagen geleden dat we een experiment uitvoerden met een 100% katoenen onderbroekje.
Vandaag mogen we die eindelijk opgraven en dan weten we of de grond op de Tandem rijk is. 

60 dagen hebben mijn kleuters de lippen stijf op elkaar geklemd.
Vandaag gaan we terug naar dé plek en jawel .. 


We beschikken over een rijke bodem.
Dit is wat rest van het onderbroekje. 
Waar is het nu naartoe ? vraagt een kleuter. 
Wel, nu hebben alle kriebelbeestjes en wormpjes een eigen onderbroekje - 
iedereen kreeg een stukje van de stof. 
En ooit zal je een kriebeldiertje zien met een miniscuul broekje
 .. denk er dan nog maar eens aan.. grap ik. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten