zondag 16 maart 2014

18 maart 2014


 Hier word je nu vrolijk van ..
 .. en ik niet alleen .. want dit is de lievelingsbloem van de paashaas, zeker weten ! 
Over enkele weken huppelt hij met zijn paasmandje voorbij de kleuterafdeling met een mandje vol met lekkere eitjes
 En deze heerlijk geurende hyacinten brengen de lente wel héél dichtbij...
Zo dicht zelfs dat ik gisteren even langsliep bij Intratuin - Lovendegem. 
Ik kwam buiten met een vierkante-meter-tuin en twee kweekkastjes en nog enkele lentebloeiers.
Hier wist ik wel raad mee ..
Mijn jongens waren door het dolle heen ..
"Wij steken wel een handje toe, juf !" Als dat niet lief is !
We hebben ruimte nodig dus lopen we naar de speelzaal, plaats zat hier !
Bouwpakket voor beginnende bouwvakkers. Benieuwd of het hen lukt :-)
Mijn jongens gaan zeer ordelijk te werk : 
ze sorteren meteen de planken al is het even passen en meten
Eventjes het plan doornemen ..
Gelukkig kunnen we de cijfers reeds lezen .. komt goed van pas, zeker als je een plan moet volgen.
Ik neem het plan nog eens grondig door ..
..terwijl mijn bengels reeds begonnen zijn met de basis voor onze mini-tuin
De samenwerking verloopt vlot .. 
.. en er komt wat mankracht aan te pas ..

Zo .. klaar .. nu nog het gronddoek openvouwen en netjes inpassen
De samenwerking loont !
Nu nog de afwerking en ja, dat plannetje ken ik nu wel uit het hoofd ..
Klaar voor gebruik !
Ook op de speelweide wordt er druk gewerkt en ook daar is er samenwerking ..
niet in opbouw maar in afbraakwerken .. 
ons speelkasteel moet er aan geloven wegens afgekeurd door de preventieadviseur. 
Met pijn in het hart kijken we toe hoe het speeltuig ontmanteld wordt. 
Enkele kleuters mijmeren : Het was zo leuk op het kasteel ! We hadden er dolle pret ! 
Gelukkig konden we vorige week nog eens lekker ravotten ! 
 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten