zondag 2 maart 2014

1 maart 2014


1 maart - openingsweekend wielerseizoen in Vlaanderen ..

 We zijn stipt op afspraak in Gent op het Sint-Pietersplein 
voor de omloop het Nieuwsblad.
Juf Vera tekent ook present vandaag ...
en we zijn niet alleen ... wat een drukte !!
We zijn hier niet zomaar .. we hebben een missie .. 
Nog snel even "de vakliteratuur" doornemen 
En dan snel op zoek naar de Belgische ploegen : 
Lotto belisol en Omega Pharma Quick Step.
Lotto Belisol geeft niet thuis, jammer ..
maar bij Omega Pharma Quick Step worden we hartelijk begroet.
We leggen onze ploegtactiek voor aan Wilfried Peeters en hij is het roerend met ons eens : 
"Koersen, da's rap rijden" .. da's de essentie van de sport !!   geef ik hem nog mee.
Wedden dat hij hier iets mee aan kan ??!!
De Tandem supportert !!!  
en dus lopen we door naar het startpodium .. 
 Net voor de start rijdt Tom Boonen nog even langs .. 
" 't Wordt een koude dag maar ik doe wat ik kan !" roept hij ons toe ".. en de benen zijn goed !"
Dat stelt me gerust.
En weg is hij .. succes !! 
En ook deze Noorse beer -Thor Hushovd- is blij me terug te zien.
Jammer, enkele uren later breekt deze stakker bij een val zijn arm. 
Deze renner uit Venezuela is "de pedalen even kwijt"
Door de mensenmassa vindt hij het startpodium niet terug. 
Geen nood, ik help hem wel eventjes op weg en maak de weg voor hem vrij !
Juf Vera weet niet wat ze ziet..

Zo, missie geslaagd .. de renners rijden Gent uit en er wacht hen een rit van ongeveer 200 km.
En nu maar hopen dat onze favoriet wint !!

1 opmerking:

  1. Juf Tania, je missie is niet zo geslaagd... !
    De arme jongen kon niet meer vooruit van de kou... ofwel hebben jij en Juf Vera hem de daver op het lijf gejaagd....xx
    Je ziek collegatje xx

    BeantwoordenVerwijderen