dinsdag 8 oktober 2013

8 oktober 2013


Weer paraat na een verlengd weekend .. 
en er is heel wat gebeurd de voorbije dagen ! 
Elias en Ezra (L1) komen me deze morgen verrassen met een nieuwtje.
Elise (..hun nichtje en ons klasmaatje) is grote zus geworden van Josephine ! 
 Proficiat aan mama, papa en grote zus ! 

Caithlyn Annoloro is jarig en dat moet gevierd worden mét een mooie, indrukwekkend kroon
Caithlyn verwent haar vriendjes met een lekker donut.
"Ik lust graag een Donart" zegt Alena. Eigenlijk wil ze 'donut' zeggen.
Donart voelt zich plots niet meer zo veilig in de klas !

Bovendien heeft Caithlyn ook gedacht aan de schoolkippen en ook zij krijgen een uitgebreid smulfestijn voorgeschoteld ; fris groen en lekker brood ! 
De kippen kakelen vrolijk in het kippenhok.

En we hebben nog een nieuwtje ..we hebben er een kleutertje bij .. 
Jana komt uit Syrië ..
een flink en lief meisje - ze komt helemaal alleen met de bus naar school, flink zo !
Ons klasje telt nu 19 kleuters.
De kleuters zorgen héél goed voor haar .. 
we leren haar zo snel mogelijk enkele basiswoordjes Nederlands.

Caitlin Bodart heeft een verrassing voor Odil .. nog een verjaardagskaart ..
Odil is er blij mee en geeft Cailin een stevige smakkerd !

Nog 3 weken te gaan vooraleer de herfstvakantie van start gaat .. 
Juf komt aanlopen met 3 volgepropte dozen herfstspullen ..
we kunnen ons klasje lekker griezelig inrichten ..
De oooooooooooooo's en aaaaaaaaaaaaa's blijven niet uit, wat een mooie spullen !


Enkele sfeerbeelden !




10 uur - het is speeltijd - ik heb toezicht ..
Het hekje aan de kleuterpoort is versierd met prachtige webben - afgewerkt met pareltjes dauw ! 
12 uur - de kinderen zijn naar de eetklas en ik ga op ontdekkingstocht.
Juf Muriel gaat met me mee.
Verder in de straat heb ik vliegenzwammen gezien - toch eventjes van dichtbij gaan kijken. 
 Als een volleerd natuurfotograaf ga ik aan de slag.
 Hoe mooi kan de herfst zijn !
 Ik weet het nu wel heel zeker ..
 .. ik loop deze namiddag eens langs met mijn kleutertjes ..
 .. en wie weet trippelt er hier of daar nog een klein kabouterventje rond !
Na de wandeling  werken we gezellig samen in de tuin : 
onkruid wieden, harken en blaadjes verzamelen en in de bladerenmand gooien.




Laat de herfst maar komen, wij zijn er helemaal klaar voor !


Uit de kindermond :
Na de waarneming van verschillende bosdieren herhalen we nog eens de dierennamen : 
eekhoorn, muis, slak, spin en .. "vliegmuis" roept Alena enthousiast (lees : vleermuis) 

Mauro (K1)  weet heel precies welke herfstvruchten juf Inge toont ..
"JufTanjes" zegt hij .. eigenlijk zijn het 'kastanjes' lieve Mauro. 







2 opmerkingen:

  1. Onkruid wieden... vandaar de aarde die tot in Matteo zijn oren te vinden was :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Troost je .. 't was héél plezant !!

    Groetjes,
    Juf Tania

    PS : leuk een reactie te lezen/te krijgen .. tof !

    BeantwoordenVerwijderen