vrijdag 4 oktober 2013

4 oktober 2013


Werelddierendag !! 

Odil is terug met een mand vol lekkers voor zijn kleutervriendjes.


 De (indrukwekkende) rekening liet hij voor juf Tania 
 Vandaag vieren we zijn verjaardag, het is tenslotte werelddierendag. 
Matteo heeft een extraatje voor Odil .. een verjaardagskaartje met hele lieve wensen ! 
Speciaal voor Odil heeft hij ook zijn krokodillenshirt aangetrokken. Knap hoor ! 

Odil straalt - niet alleen omdat hij jarig is - maar ook omdat hij de nieuwste creatie van Armani draagt. 
 Axana vindt hem de knapste krokodil ter wereld .. wat een looks ! 

Er zijn ook enkele dieren te gast.
 Nick (K3) duwt zijn waterschildpad in mijn handen
"Dit is Mieleke ! " zegt hij 
"Van Mieleke Melleke Mol ?" vraag ik 
"Ja, maar Mellek en Mol zijn thuis" antwoordt Nick
 Nu moet je weten dat Nick een ongelooflijke Urbanus-fan is 
 Jasper heeft dan weer zijn hamster bij. Als ik het dier wil fotograferen is hij nergens te bespeuren.
 "Ik maak hem wakker" zegt Jasper.
Maar wat hij ook probeert, de hamster geeft niet thuis. 
Jaspers mama brengt ons later op de dag nog een bezoekje met de hond. 
 En wat een hond .. dolenthousiast begroet  hij alle kinderen en hier en daar geeft hij nog een vriendelijke lik.
De hond volgt les aan de hondenschool en bij elke volbrachte opdracht krijgt hij een lekkernij. 
"Zit ! Lig ! Pootje !" .. de hond slaagt glansrijk voor zijn examen.
 Zit ..
 Een lekkere beloning..
 Pootje geven..
Ik kan het niet laten .. "Zouden we met onze kleutertjes ook naar de hondenschool kunnen ?? 
En bij elke correcte opdracht een koekje geven ??"
De kleuters vinden het maar niks !!
Ook de juffen hebben een feestje te vieren : 
op 5 oktober is het "dag van de leerkracht" 
en op die dag worden alle juffen en meesters wereldwijd in de bloemetjes gezet.
 De Oudervereniging is deze "belangrijke" dag niet vergeten 
en heeft voor elke leerkracht een verrassing ! 
Nieuwsgierig ?? Wel, wij waren het ook !!
De juffen kregen een EHBO-kistje 
(lees : Eerste Hulp Bij Onderwijs) 
 En de inhoud ?? Die is best grappig .. lees maar  ..
Krijtjes  :  voor ondersteuning van de lessen 
Pleisters  :  voor kleine verdrietjes 
Stickers  :  voor een blijk van waardering 
Dafalgan  :  voor een zware, vermoeiende dag 
Rode pen  :  voor een kleine correctie 
Muntjes  :  voor een frisse blik 
 Labello  :  voor een stralende lach

Het tovert alvast een glimlach op ons gezicht .. 
Dank je, we zullen er dankbaar gebruik van maken ..
Het is vrijdag .. dus is het ook fruitdag ..
 mama vitamientje komt aanlopen met lekkere, zoete peren ! 
Alles in de koeling gelegd en toen ontdekte ik de sinaasappelen van vorige week .. oeps ..vergeten.
Snel heb ik alles in partjes verdeeld terwijl mijn kleutertjes aan het werk waren.

Enkele sfeerbeelden : 
Odil's verjaardagsfeest !! 





Tot slot .. een (spannend) verhaal "Ssst, stil, daar is krokodil !"

Ik heb overleg met de zorgcoördinator en juf Nicole - onze redder in nood - neemt mijn klasje over.
Dank je wel !

Aan alle dieren groot en kleine ..
aan Bloem de kip, 
Daphnee - Kwispel - Snoepie - Rambo - Marley - Fleur - Alba - Mirka - Cezar de honden, 
Amika - Musti - Speedy - Simba - Nero - Tinka - Kitty - Skey - Felix - Blanche en Baby de poezen, 
Tweety en Ziva de vogels, 
Nijntje en Bobo konijntjes - 
Zeppe en Zikki de waterschildpadjes .. 

een fijne dierendag !!

Aan mijn collega's .. fijne leerkrachtendag op 5 oktober .. geniet ervan !! 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten