maandag 22 april 2013

22 april 2013


Er was eens .. 
zo beginnen alle sprookjes ! 
En juf heeft haar mooiste sprookjesboek mee naar de klas.
 De kleuters brengen allerlei "kernwoorden" aan.
Sprookjes doen me denken aan ...
een sprookjesbos, een sprookjesboom, een sprookjesboek, een sprookjeslied, spannende verhalen, 
een goede fee, prinsen en prinsessen, een kasteel, een toverstaf ..
Al vlug wordt ons blad gevuld met heel wat kernwoorden. 
 
De wondere sprookjeswereld van Grimm en Andersen
 vertelt ons het verhaal van Roodkapje.
De kleuters genieten van dit spannend verhaal, het is muisstil in de klas
- als ik halfweg het verhaal mijn boek dicht klap, 
schrikt Fee op : "Juf, je laat me schrikken" 
Wat er verder te beleven is in het verhaal, vertel ik morgen .. 
iets om naar uit te kijken dus ! 
Tekenactiviteit : Roodkapje ! 
Mooi niet, maar we zijn nog lang niet klaar ! 
 
Enkele kleuters gaan aan de slag met de sprookjespuzzels
 Nog anderen hebben bouwplannen en bouwen een huis voor oma 
 In de bib ontdekken de kleuters de sprookjesboeken.
Jasper leest voor aan zijn vriendjes ! 
Thibo heeft de boze koningin van Sneeuwwitje ontdekt .. grrr .. wat is die toch lelijk ! 
Daar is Gerda ! 
Bouwt zij nu het kabouterhuis van Sneeuwwitje en de zeven dwergen of
werkt ze geduldig aan het peperkoekenhuisje van Hans en Grietje of
vinden we morgen Roodkapje en de wolf in dit gezellig huis ?? 
Wie durft een kijkje te nemen ??!!
Dank je Gerda, want in een mum van tijd klaarde ze dit klusje voor ons.

Na school heeft juf nog een drukke agenda - maar eerst haal ik de ingrediënten op 
voor de koekjes van Roodkapje. 
Morgen knutselen we een mandje voor Roodkapje en natuurlijk bakken we verse koekjes, 
de wijn vervangen we door druivensap en mijn meisjes willen ook nog een boeketje bloemen knutselen.
Het wordt dus een heel drukke dag ! 

 
 



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten