maandag 15 april 2013

15 april 2013

15 april 2013 

Blij weerzien in de Tandem na een heerlijke paasvakantie ! 
 Samen vatten we de laatste schoolweken aan en onze agenda is reeds aardig gevuld..
We zijn in de ban van een aantal projecten : 
 zo komen de sprookjeslanders op bezoek, 
 gaan we de sportieve toer op en nemen een frisse duik in het zwembad, 
  en fietsen we de benen los in vive le vélo ..
Juf Inge is alvast in de ban van van één van onze projecten nl sprookjesland !
Ik heb iets tofs gelezen, grapt ze : 
Een man zegt "ik heb een sprookjeshuwelijk want als ik thuis kom, zit de heks in de zetel !"
Grappig hoor, juf Inge, maar ik weet niet direct wat hier mee aan te vangen :)

Vooraleer we ons project opstarten, vertellen de kleuters over hun (vakantie)belevenissen.
Emiel, Ariano en Cleopatra brachten gezellig wat tijd door voor de televisie.
Ayoub ging spelen in de opvang.
Jasper speelde met zijn grote broer en 
maakte af en toe ruzie (maar dat was dan weer de schuld van broer ?!) 
Yanaïka leerde dan weer fietsen zonder steuntjes.
 Rienzo en Lukas brachten een bezoekje aan het groot zwembad met de regenboogglijbaan.
Fatihan liep naar het bos op zoek naar eendjes en vond ze.
Delano hield grote schoonmaak en ruimde al zijn speelgoed op.
Kato ging logeren bij Renée en ze aten samen kroketten .. "lekker" zeiden de dames.
Fee had een héél drukke vakantie ! Ze vertrok voor een weekend naar zee, sliep op een boot
(een neen, er waren geen haaien en geen krokodillen) 
én ze leerde paardrijden op Jeanneke de pony
 Bij Renée was het tijdens de vakantie mooi weer en ze speelde in de tuin. 
Thibo mocht zijn vijfde verjaardag vieren.
Lenthe sprong op de trampoline tot ze bekaf was. 
Nick bracht een bezoekje aan Daisy de kapster om zijn haartjes in de plooi te krijgen
 en werkte met papa in de stal (was nodig vond Nick) 
En juf  .. die genoot van elk vrij moment ! 

Uit de kindermond : 
Onze eerste schooldag is een zonnige en vrij warme dag.
Omdat er een windje waait, heb ik mijn kinderen hun jas laten aantrekken.
Even later staat Fee voor me : 
"Ik zweet" zegt ze "en daarom vind ik sneeuw veel leuker !"

Het is maandag en dan heb ik eetzaal. 
Op weg naar de eetklas roept Daria (K3) : "Juf Tania, ik kan lezen"
Meteen leest ze wat er op het bord aan de crèche staat "Hey Baby !" (lees : Habibi) 

Op de terugweg naar de kleuterafdeling vertrouwt Ezra (K3) me toe 
dat hij voorbije nacht slecht geslapen heeft.
"Hoe komt het ?" vraag ik hem.
"Ik dacht eraan dat ik jou zou terug zien" zegt hij ernstig.
Toch even checken .. "Was je blij me terug te zien ?" vraag ik aarzelend.
Gelukkig was zijn  antwoord positief, een hele geruststelling.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten