dinsdag 4 december 2012

4 december 2012


Brief van Piet :

Hallo lieverds, 

Wat hebben wij het ontzettend druk.
Pakjes hier, pakjes daar .. nog enkele pakjes en wij zijn klaar !
Voorbije nacht - tijdens onze dakwandeling 
kwamen we voorbije het huisje van juf Inge ..
zij lag ziek in bed ! 
Een lekkere chocolade figuur moet haar snel weer beter maken.
Juf Anne trok over de grens en we zagen haar in een schoenenwinkel ..
schoenen passen, luidop mompelen en mekkeren .. niet goed bevonden ..
Neen, lieve kleutertjes .. juf Anne zet GEEN schoen ! Zij zet steeds een laars en liefst 2 stuks.
"Daar kan veel meer in dan in een schoen" zei ze wijselijk tegen de winkeljuffrouw.
(Foei juf Anne, is dat niet een beetje gulzig ??)
Helaas voor juf Anne waren de laarzen net iets té smal voor haar volumineuze beentjes. :)
Misschien kan ze samen met Schoorsteenpiet op training om zo de laatste vetjes weg te werken
voor het grote Sinterklaasfeest. 

Groetjes en tot binnenkort,  
Piet Xxx

Uit de  kindermond : 

Deze morgen tijdens mijn toezicht komt Dylan naar me toegelopen en zegt : 
"Weet je juf Tania, ze "klappen" van sneeuw op vrijdag !  
Uit de kindermond :
In de namiddag worden mijn kleutertjes heel erg druk ..
wat is er aan de hand ?? 
Wanneer ik door het raam kijk, begrijp ik de commotie : 
overal staan kerstbomen !! 
Eventjes toelichten ..
Ik vertelde een verhaal waarbij de Sint zo triest werd bij het zien van een kerstboom.
Het was toch ''zijn'' feest !! 
De kerstman komt toch pas later ? Zo rond 25 december ?
Dus bracht de Sint geen cadeautjes want hier werd de kerstman verwacht !! Zo eindigt het verhaal.

 Nu tellen wij samen met de kleuters af naar het grote Sinterklaasfeest
en door het zien van die kerstbomen werden de kleuters pas echt ongerust ! 
Nick kwam me het volgende toe fluisteren : 
"Kan je die kerstbomen verstoppen voor Sint, juf ?!"
(Wel Nick .. ik doe wat ik kan en ik weet zeker Sint te overtuigen van een bezoekje aan onze school)
En intussen groeit stilaan het kerstgevoel bij ons .. nu is het wachten op de eerste sneeuw !
Het wordt dit jaar een gezellige kerst !! Heerlijk !! 
Let it snow .. Let it snow !

Uit de kindermond :
En dan was er nog ..
Lentl vertelde het volgende : 
"Mijn papa werkt op de daken en maakt zo alle daken klaar voor het bezoek van Sint"
(Goed zo papa, zo kan Sint veilig een bezoekje brengen aan al die lieve kinderen)


Multi Disciplinair Overleg (MDO) - KlimOp - Zorgco - klasjuf


Geen opmerkingen:

Een reactie posten