dinsdag 19 december 2023

19 december 2023

 


Jawel, de leeskoffers blijven de weg vinden naar de klas. 
Deze keer leest juf voor uit 'Rikki wil een kerstboom' 
En Rikki zit natuurlijk op de eerste rij 😉
Dank je Eleonore voor dit stukje leesplezier. 

De oudste kleuters hebben nog een opdracht af te werken. 
Leg de pijltjes in de juiste richting en zorg dat de kerstman in de woonkamer terecht komt. 
Boven, onder, zijwaarts vormt geen probleem maar die dekselse afbuigingen zijn best moeilijk. 
Nu weet ik weer waarom kaartlezen zo moeilijk is .. alhoewel .. leve Waze ! 😁

De tekeningen voor de Warmste Week zijn klaar. 
Zorg jij mee voor een Warme buurt ? 
Hang je tekening voor het raam en wees een lichtpuntje voor je buurt. 

Er staat ook een lesje LO op de planning.
Nu de grote sportzaal van het KA vrij is,
 nemen de kleuters het over en gaan sporten in de 'grote' school. 
Wat een ruimte, en zoveel toestellen om te ontdekken. 
Na de les LO krijg ik een verslag.
We hebben kunnen klimmen op een klimrek (lees ; sportraam) en dat was heel heel hoog.
We hebben op een bank gestapt, hebben gesprongen op de trampoline 
en we hebben koprol gedaan (Oei, oei, best gevaarlijk voor kleine ukjes, denk ik nog) 
De kleuters stellen me gerust en geven een demonstratielesje. 
Eerst worden we een kaarsje en dan rollen we ! 
Als ik het goed begrijp, is de koprol een zijwaartse rol om de lichaams-as. 
En nu we toch kaarsje spelen, haal ik een grap uit : 
Kom eens hier kaarsje .. en ik blaas het kaarsje uit. 
Dat vinden kleuters nu eenmaal grappig.  

Uit de kindermond : 
Op dinsdag loop ik alle speeltijd-toezichten en ik heb zo mijn wandelmaatjes. 
Martha (eerste kleuterklas) is er eentje van.
Jij bent een vroege vogel, juf Tania ! steekt ze van wal. 
Wie zegt dat ? vraag ik nieuwsgierig. 
Mijn mama.. maar jij bent helemaal geen vogel want je hebt geen bekje en geen vleugeltjes, 
zegt Martha. 😂
Kleuters en beeldspraak, het blijft moeilijk 😁

Geen opmerkingen:

Een reactie posten