dinsdag 19 september 2023

19 september 2023

 

Een volgende vaardigheid 'ik wissel mijn schoenen voor pantoffels"

én word een echte pantoffelheld.

Gelukkig zijn er geen veterschoenen. 

Als je nog winterschoenen gaat shoppen - denken jullie ook eens aan de juf ?? 

- geen veterschoenen !! 

Stel je voor, 22 paar veterschoenen. 

Het doel is - ik kan het helemaal zelf !😉


Iedereen is druk in de weer met schoenen en pantoffels. 
Ik krijg het plots heel erg warm..
Ik maak snel van elke kleuter een foto mét schoenen aan - zo weet ik straks van wie al die schoenen zijn
en gaat iedereen met het juiste paar schoenen aan naar huis. 😂







Na de schoenen gaan we voor de fluo-jas.
Nu de donkere maanden er snel aan komen, 
is de fluo-jas héél belangrijk naar zichtbaarheid in het verkeer toe.





Wie een fluo-jas aan heeft, mag een sticker kleven op de weekposter - 
wie een fietshelm draagt op de fiets, krijgt een extra sticker.👍


En dan halen we de fietsen in de klas ..
van loopfiets tot driewieler,
 van een fiets met zijwieltjes tot een tweewieler.
De onderdelen van de fiets worden benoemd en de functie van de onderdelen worden verwoord.

Daarna werken we verder aan de tekeningen voor de buurtbewoners.
Met een grote-juffen-stift maken we een tekening..ik stap, ik trap naar school











Ik vind de tekeningen zo mooi dat ik er ook maar raamaffiches van maak.
Goed gedaan, zou ik zeggen. Prima werk ! 
En na het werk is er tijd voor spel ..



Voor de strapdag bestelde ik bij Fruitland 40 kg vers geplukte appeltjes.
En of ze vers zijn - juf Cheyenne gaat vandaag de boer op met haar kleuters naar de boomgaard 
en ik heb gevraagd mijn bestelling meteen op de bus te laden en mee te brengen naar Eeklo.
is een rit gespaard maar vooral .. er is tijd gespaard.

8 zakken van 5 kg appels droog ik netjes af (de ochtenddauw hangt op de appels)
 terwijl mijn kleuters hun boterhammetjes smullen.
Als de K3-tjes klaar zijn met eten, komen ze maar heel graag een handje toesteken,
Na een uurtje is ook dit klusje geklaard. 
Dank je jongens ..  


Het is dinsdag en dus is er LO met juf Priscilla 
Veel plezier samen ! 

Joepie, nog meer euro's voor het goede doel.
Dank je wel aan de oma en opa van Eleonore 💖
en dank je wel Anas 💖









Geen opmerkingen:

Een reactie posten