dinsdag 19 september 2023

15 september 2023

 

Na de gelanceerde oproep voor de strapdag - verzamel heel veel euromunten voor het goede doel - 

heeft Anas alweer een flinke lading centen mee.


En ook Nyima heeft een verzameling euro's bij voor het goede doel .. 
ik voel het aankomen, ik ga de fiets op (met veel plezier hoor 😁) 


Observeren .. observeren .. observeren .. én noteren ! 😉
Bij de meeste kleuters gaat het vrij vlot, ook na 2 maanden zomervakantie.
Leerverlies ? .. niet helemaal akkoord








Op vrijdagnamiddag plan ik niks dan is er vrij spel en speelt de juf gezellig mee. 
Met het mooie weer gaan we buiten spelen, onder de oude eik.
En daar is heel wat te ontdekken.
Wist-je-dat de eerste eikels reeds uit de boom gevallen zijn en ook de beukennootjes vind je vlot..
even verderop liggen dennenappels .. wat een ontdekking.
Wist-je-dat je met takken muziek kan maken ? 













De oudste kleuters houden het vakantiegevoel nog even vast
 en hebben eigenhandig een camping opgebouwd.
Daar wil ik met mijn klas eens op bezoek in 'gepaste camping-outfit' 
- zo heb ik het gisteren(avond laat) nog afgesproken met de collega's.

Als Mikayla mijn outfit ziet, is ze laaiend enthousiast.
Juf, you are a Barbie-girl !  😂😂
De collega's liggen in een deuk .. 
zal ik maar naar de 'Glamping' gaan ipv naar de 'camping' ?? 😉

Ik heb jaren gekampeerd met de tent - een fijne periode - 
en ik weet ook wat je zeker niet mag vergeten..
toiletpapier én warme sokken
 (ik herinner me vooral de koude voeten 's nachts) 😎

Eleonore gaat zitten zoals haar juf 
en Maélie is helemaal in de ban van mijn schone campingbroek 😁

Aan zee vroeg Frinn naar een barbecue.
Wel, je vraagt, ik draai .. geen saté, geen worst, geen kippenvleugel 
maar een zak chips - écht campingvoer ! 

Aan het campingverhaal komt ook na schooltijd geen einde.
We hebben nog teamvergadering en dat doen we .. op .. juist 'de camping'
Iedereen in camping-outfit, het is eens iets anders.
En of het gezellig wordt .. 

Juf Saskia is 'leider' tijdens de teamvergadering, ik 'verslaggeefster' ..
De sfeer zit goed ! is het besluit van mijn verslag.
EINDE !! 

Geniet van het weekend !



17 september 2023 - Dag van de Stad

Het was aangekondigd. Ik had het gelezen op infoborden langs de N9 
En dan komen de eerste foto's binnen op Smartschool.
Juf Ilse is er om haar nichtje aan te moedigen tijdens de loopfietsenkoers.
Kijk, jouw Tandemtrappertjes in actie ! schrijft ze. 
O, wat ben ik fier ! 
Had ik geweten dat jullie zouden deelnemen, 
ik was zeker komen supporteren - ook op een zondag.

Liv, Maélie, Conor en Owen hebben duidelijk de wielermicrobe van mij overgenomen. 
En dat je zeer vatbaar kan zijn voor die microbe, bewijst Jelano/
Hij zat nooit bij mij in de klas maar doet enthousiast mee. 



En op maandag komen ze één voor één fier hun medaille tonen.
Hopelijk hebben jullie kunnen genieten van de podiumceremonie💖


Geen opmerkingen:

Een reactie posten