zondag 21 april 2019

23 april 2019

De paasvakantie is voorbij ..
Nog enkele weken en we sluiten het schooljaar 2018 - 2019 af..
Wat gaat de tijd toch snel ! 

Ik kan maar aan één iets denken .. 
Hoe zou het mijn kleuters vergaan zijn tijdens de vakantie ?? 

Tijdens het kringgesprek kom ik het allemaal te weten. 

Mamady : 
Samen met mama en zus ging ik logeren bij oma en opa in Spanje. 
Wij vertrokken met het vliegtuig en papa kwam iets later.
Ik ging zwemmen in zee zonder duikbril. 
De hond ging logeren bij omi.
Schildpad Bolle, Mia en Tekola kip pasten op het huis. 
(Hier waakt de schildpad samen met de kippen 😊)
Ik kreeg ook nieuwe schoenen. 
Tenslotte had Mamady nog een weetje ; 
Wist je dat de paashaas in Spanje lolly's brengt van chocolade ?? 
Spreekt de paashaas er Spaans ? durfde ik te vragen. 
Weet ik niet ! Ik heb hem niet gezien ! antwoordde Mamady. 

Mathis W
Tijdens de vakantie ging ik spelen bij meme Sophie en CloΓ«.
Zij hebben een trampoline, een glijbaan en een speelhuisje. 
En ik kreeg nieuwe schoenen voor mijn blote tenen 😊 

Mathis S 
Ik kreeg nieuwe sandalen en mocht met vakantie naar Centerparks.
Na de reis moest ik naar het ziekenhuis en kreeg er een prik in mijn arm. 
Het prikgaatje was nog te zien en Mathis toonde trots de prik 😊

Emilio : 
Ik kreeg een nieuwe boekentas, juf ! Eentje van Cars. 

Wissal : 
Ik heb op mijn trommel gespeeld. Lekker luid ! 

Mohamed : 
Ik was jarig tijdens vakantie. 
Tante Martine kocht taart mΓ©t kaarsjes .. 
en Amir heeft de kaarsjes uitgeblazen. 

Emiel : 
Mama en papa gingen op reis naar TunesiΓ«. 
(Ongelooflijk wat ze daar gegeten hebben volgens Emiel 😊)
Mijn zus en ik waren met vakantie aan zee bij oma en opa. 
Het was heel leuk ! 

Lize : 
Ik heb je zo gemist, juf !
En ik heb gespeeld op een springkasteel, een konijn dan nog .. 

Maja : 
Ik was ook op reis maar ik weet de naam niet meer. 

Emilia :
Ik heb met zus en de poppen gespeeld ! 

Bess : 
Ik mocht op reis naar de zoo
 samen met nonkel Simon, tante Lies, Juliette,bomie en bompa.
Mama en papa moesten werken. 

Niene : 
Ik heb een kamp gebouwd naast mijn nieuw huis. 
En ik was ook jarig. 
Ik heb pannenkoeken gebakken en een tekening gemaakt voor jou.
En ik kreeg ook een nieuwe T-shirt .. 
waarop Niene haar nieuwste aanwinst showde - neen, zo'n mooie T-shirt !
 Fan Niene ??? 😊

Mekselina : 
Ik ben gaan zwemmen in het zwembad. 

Axelle : 
Ik ging spelen in Plopsland met Maja de bij en Piet Piraat.
Neen, het was niet ons Maja. (
klasgenootje van Axelle)  

Fay : 
Ik heb koekjes gekocht en ook nog een pot om alle koekjes in te gieten. 

Radion : 
Ik heb cola gedronken op een terras

Raymon : 
Ik heb samen met mama in het zonnetje gelegen - dat moest want dan word je bruin. 

Julius : 
Oma en opa zijn er en ik heb een voetbal gekregen Γ©n een ijsje met aardbei en chocolade 

Ivanka : 
Ik ben het allemaal vergeten maar het was wel leuk ! 😊

En zo ben ik weer helemaal mee .. 


Vandaag op de agenda - sport met juf Shirley .. 

In de namiddag vieren we feest ! 
Niene was jarig en werd vier jaar.
Ook Mohamed mocht een extra kaarsje uitblazen, hij werd  jaar. 

Een kroon, een verjaardagslied en een stapel pannenkoeken.. 
Lang zullen ze leven in de gloriiiiaaaaaaaa !!! 

 Hiep hiep hiep .. hoera  !!! 

Smakelijk ! 





En na dit uitbundig feestje 
heb ik nog één opdracht te volbrengen .. maar dat is nog een groot geheim ! πŸ˜‰
Op 12 mei - moederdag krijgen jullie het resultaat te zien van deze 'geheime' opdracht. 

Uitspraak van de dag : 

 Vandaag zijn er twee genomineerden, .. 
Radion en jawel .. juf Joke !!! 

Tijdens het spel komt er speelzand in het oog van Julius terecht
waarop Radion roept : Juf, help eens even .. er zit een zandbak in het oog van Julius 😊😊😊

Tijdens de middagpauze hebben de juffen heel wat bij te kletsen. 
Natuurlijk gaat het over de voorbije vakantie en de geleverde sportprestaties 
zoals ook het werelduurrecord van Victor Campenaerts. 

Juf Joke vraagt zich af hoelang zo'n werelduurrecord wel duurt ?!?!? 
Juf Joke toch .. wereld"uur"record !! 
Ja, ja, .. exact één uur lang duurt de recordpoging. πŸ˜„πŸ˜‚πŸ˜„πŸ˜‚ dit is brullen ! 




Belangrijk bericht : 

Morgen is het buitenspeeldag en wij doen gezellig mee met de volledige kleuterafdeling. 
Haal die speelkleren maar boven .. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten