De observatieweek is er,
tijd om het kennen/kunnen van de kleuters eens grondig te evalueren.
Er wachten me ellenlange lijsten
die nog voor de krokusvakantie verwerkt moeten worden in het kindvolgsysteem.
Deze ochtend is de voorlees-papa er.
Meteen maak ik gebruik van dit momentje om mijn kleuters te observeren.
Meteen maak ik gebruik van dit momentje om mijn kleuters te observeren.
Wie luistert aandachtig ?
Wie verliest de concentratie ?
Wie is mee in de verhaallijn ?
Het wordt al snel duidelijk..
De kleuters vinden het super om een voorlees-papa te hebben.
En vragen meteen naar een vervolgverhaal 😊
De voorlees-papa krijgt nog een opdracht voor hij vertrekt :
Zoek een ander, leuk verhaal en kom het ons voorlezen ! 😄
Na de voorleesronde ga ik na wie zijn volledige naam kent.
Aan de hand van een speellied worden er namen genoemd.
Aan de hand van een speellied worden er namen genoemd.
De K1-tjes zeggen hun voornaam,
voor de K2-tjes wordt de volledige naam gevraagd én ook het adres.
Het adres moet nog even ingeoefend worden - over één ding zijn ze het compleet eens ..
ze wonen allemaal in Eeklo.
Hoe kan dat nu ? vraagt Radion. 😉
Zijn we klaar voor vandaag ? vraagt Niene.
Neen hoor, er is ook nog een puzzelwedstrijd, vertel ik haar.
Daar wil ze graag aan deelnemen en zij niet alleen.
De K1-tjes krijgen een puzzel van 20 stukken voorgeschoteld.
De K2-tjes werken aan een puzzel van 36 stukken en
al die stukken hebben dan ook nog eens dezelfde vorm.
Dus vooral goed kijken naar de afbeelding op het puzzelstuk, is de boodschap.
Na de puzzelwedstrijd gaan we sorteren... kleur per kleur.
Een opdracht rond wiskundige initiatie.
Ook de fijne motoriek wordt grondig gecheckt bij het rijgen van de kralen op touw.
Eens deze opdracht afgewerkt, gaan we patronen vormen.
De K1-tjes vormen een 2-delig kleurenpatroon,
de K2-tjes vormen een 3-delig kleurenpatroon .. én met succes !
Tot zover de voormiddag..
ik spurt naar de eetzaal - ik heb een rondje toezicht te lopen.
Vandaag geen ondersteuning door een vrijwilliger.. 😏 dus steek ik een tandje bij.
Na de refter heb ik nog een kwartiertje helemaal voor mezelf !
Snel eet ik een hapje en klaar !
Klaar voor een volgende opdracht ?!
Een inkleuroefening voor iedereen !
Fijne motoriek beheersen bij het inkleuren van een kleurplaat.
En om de schooldag af te sluiten spelen we nog enkele raadsels.
Rarara ...
Iedereen op tijd naar bed deze avond want morgen gaan we gewoon door met een resem opdrachten.
Voor de juf wacht nog een teamvergadering en ja, ik ben de gelukkige om het verslag te schrijven
na een zeer drukke dag.
Meteen zet ik ook nog alles klaar voor de wafelbak van morgen
en leg ik mijn dikke truiendag-outfit klaar.
Start actie rospot !!
... en wij doen mee ..
Jullie ook ???
Breng massaal jullie rosse centjes mee naar school.
Wij verzamelen ze en hopen een volle kruiwagen te verzamelen.
De eerste rosse centjes hebben we al ..
De papa van Thibault (L1) kwam deze middag al een eerste lading centjes afgeven in onze klas
.. dank je ..
Samen met mijn kleuters heb ik mijn portemonnee geplunderd, op zoek naar rosse centjes.
Het startsein is gegeven ..
De eerste rosse centjes hebben we al ..
De papa van Thibault (L1) kwam deze middag al een eerste lading centjes afgeven in onze klas
.. dank je ..
Samen met mijn kleuters heb ik mijn portemonnee geplunderd, op zoek naar rosse centjes.
Het startsein is gegeven ..
Geen opmerkingen:
Een reactie posten