maandag 7 januari 2013

7 januari 2013





7 januari 2013 .. een nieuw jaar, een nieuw begin .. 
Na een heerlijke vakantie ben ik blij onze kleutertjes terug te zien ..
en die vreugde is wederzijds !! 
Ik word bedolven onder de knuffels en beste wensen ! 
Enkele kleuters geven me zelfs te kennen dat ze me gemist hebben .. hoe lief !

Ook Noah (derde kleuterklas) heeft een nieuwtje voor me : 
"Juf, ik heb konijn gegeten !"
"O nee, toch Stampertje niet !" roep ik.
Noah stelt me gerust en zegt "Neen, 't was Rikki !"  
(In dit antwoord heeft juf Anne duidelijk de hand .. dat heb ik gehoord !) 
Fee kreeg nieuwe rode schoentjes :
 "Gekocht in de solden in Knokke"vertelde ze haar hartsvriendinnen.

Nick had zijn zonnebril opgezet ..
 "En?" vroeg ik
"Dat is voor als de zon gaat schijnen" grapt Nick de eeuwige optimist.
Helaas, de zon laat op zich wachten .. we krijgen ze niet te zien.

In de loop van de middag nemen de temperaturen buiten een duik en Keano komt heel snel binnengelopen op zoek naar een toilet. 
Tijdens zijn passage roept hij : "De winter komt er door !" 
(Lees : het wordt kouder buiten)

We mochten ook 4 nieuwe peuters inschrijven en zo groeit onze peuterklas flink aan.
Juf Saskia was in haar nopjes want de dag verliep vrij rustig.
Oef !!!
En tot slot : juf Inge was jarig op 5 januari ! 
Vandaag zetten we haar letterlijk in de bloemetjes. 
Mijn nieuwste verjaardagslied wist ze echter niet te smaken : 
"Ouwe taaie joepie joepie jee .." 
(Weet het, leeftijd ligt gevoelig bij sommigen onder ons .. 
maar denk eraan .. je bent maar zo oud als je je voelt)
Dan maar opnieuw overschakelen op "Happy birthday to you .."
Komaan juf Inge, blaas deze kaarsjes maar uit .. indrukwekkende taart als je het mij vraagt :)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten