dinsdag 17 oktober 2023

16 oktober 2023

 

Het is alweer maandag en we vliegen er meteen in met toezicht aan de schoolpoort.

Het is echt wel een koude morgen - 3 graden, stel je voor.

Ook al ben ik een geboren winterkind, ik hou vooral van zonnige, tropisch warme dagen. 

Als de bel gaat, zoeken we de warmte van onze klas op.

Helaas, een maat voor niks. De thermometer geeft 11 graden aan. 

Ik trek alweer mijn jas aan want ik heb een zorgoverleg met de zorgcoördinator.

Juf Kobie - onze directeur - neemt mijn klas even over. 

Ik heb alvast een lijstje met opdrachten voor haar klaar ! (meestal is het omgekeerd😊)

Na het zorgoverleg loop ik over de campus richting mijn klas. 

Onze juf is daar ! gillen mijn kleuters. 

Juf Kobie heeft een verhaal voorgelezen en een knipoefening begeleid. 

En natuurlijk was er de schoenenwissel - 

Wat een werk ! weet juf Kobie nu ook.

Ik neem het werk terug van haar over, onze dag samen kan beginnen. 

Frinn vertelt over zijn fijn weekend samen met het gezin in Zoutelande.

Ik plaag heel graag en dus zeg ik .. 

Mama mee, papa mee, zus mee, Frinn mee..en wie was er niet mee ?? (ik doelde op mezelf) 😏

Maar Frinn heeft reeds een antwoord klaar : De kat en het konijn waren niet mee 😕

Ook Amélie wil graag haar zegje doen.

Waarom loop jij altijd weg, juf ? vraagt ze. (???)

Ze heeft gelijk. 

Onlangs was er intern overleg en had ik twee zorgvergaderingen tijdens mijn vrij uur LO.

Vind je dit niet leuk ? probeer ik nog. 

Jij moet in je klas blijven en wachten ! krijg ik als antwoord.

 Ik zal mijn best doen, beloof ik haar.

Nieuw !! Op maandag gaan we krullenbollen. 

Hiervoor krijg ik ondersteuning van juf Priscilla maar vandaag heeft ze een andere opdracht

dus is het mijn klas en ik alleen. 

Gelukkig is er blokstage en kan ik rekenen op de stagiaires zorg die inspringen waar nodig.

Op het einde van de schooldag is er geen verhaaltje.

Voor één keer versieren we samen onze klas in thema herfst 



Mijn agenda draait in de soep. Ik schuif, ik wissel .. 

en door onvoorziene omstandigheden hol ik de hel dag achter de feiten aan. 

Waar een wil is, is een weg ! zegt een spreuk.

Ik hoop dat de Rode Duivels de spreuk ook kennen want deze avond is het match. 

Het EK-ticket hebben ze binnen maar winnen is nu eenmaal leuker dan verliezen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten