donderdag 25 mei 2023

25 mei 2023

 Verrassing van de dag .. Conor heeft 'neuzekes' bij en wij mogen proeven.

Deze mededeling wordt op gejuich onthaald. 

Dank je, Conor ! Benieuwd wat mijn bengels vinden van deze zoete lekkernij. 


Zoals jullie reeds konden lezen, 
werken de K2-tjes deze week hun theoretisch examen wiskundige initiatie af,
de kleinsten krijgen een praktisch examen voorgeschoteld. 
Het praktisch examen omvat een puzzelopdracht, een knipopdracht, een kleuroefening, een rijgopdracht,
een oefening op fijne motoriek enz 

Je kan een muis horen in de klas .. zo stil is het .. iedereen is verdiept in zijn/haar opdracht. 




In het thema 'ik heb een boontje voor jou' heb ik een aparte opdracht : 
Zoek de 5 regenwormen die verborgen zitten in de aarde en haal ze er met een pincet uit. 
De regenwormen zijn natuurlijk geen echte wormen maar pijpenragers. Of wat had je gedacht. 😊 









Met het mooie weer eten we samen buiten - best gezellig ! 
En na het eten, ruimen we samen op. 
Anber en Néli gaan op zoek naar zwerfvuil. 
De meisjes zijn in hun nopjes, ze hebben bijna een vuilniszak vol afval. 
Goed gedaan, meisjes. Ik ben trots op jullie. 
Dank je wel voor jullie hulp.


In de namiddag is er LO met juf Joke.
Ik heb een lesuur vrij en nu het eind mei is, start ik met het wassen van het speelgoed. 
Fris gewassen blokjes kunnen een nachtje drogen voor ze weer de speelgoedbak ingaan. 

Het laatste lesuur van de dag gaan we lekker uitwaaien op het sportplein op de campus. 
Daar ligt een hoge berg waar kleuters naar hartenlust kunnen klauteren. 
Maar met dit weer is dit een zeer stoffige bedoening. 
Het lijkt wel of er waait een woestijnstorm over de campus - het gevolg : Stoffige kleuters en een even stoffige juf.
Maar de douche lost dit zeker en vast op 😁



Geen opmerkingen:

Een reactie posten