vrijdag 25 maart 2022

22 maart 2022

 

 

22 maart .. en Jude is jarig ! 
Hij mag vandaag 4 'lentes' vieren. 
 
Het is mooi weer en omdat fietsen tot mijn revalidatie behoort,
stap ik de fiets op om de jarige hoogstpersoonlijk te feliciteren. 

 Bij aankomst in de Tandem merk ik dat mijn klas er verlaten bij ligt. 
Wat blijkt ? Ook juf Marjolein is uit met een maag-/darmontsteking
en dus ga ik op zoek naar mijn ukken die her en der verspreid zitten.
Ik tref Jude bij juf Muriel. 
Hele slimme zet natuurlijk want wie jarig is in de klas van juf Muriel, 
bakt telkens pannenkoeken of wafels. 😁
Jude staat als een volleerde patissier  (mét schort) in zijn geïmproviseerde keuken. 
Meten, wegen, roeren .. het deeg komt er snel aan, het bakken is helaas voor de namiddag.
Ben ik dan toch te vroeg ?? Geen bevoorrading voor de juf na een lange fietstocht. 😉 




 
Wat een stapel wafels.. 
Het doet me steeds denken aan de stripverhalen van Nero. 
Elk einde wordt er gevierd met een stapel wafels. Zou juf Muriel fan zijn van de strips ? 
Ik heb een klein vermoeden.

 




De ouders van Jude schreven in voor de verjaardagsactie "Lang zullen ze lezen" 
en dus zit er een verjaardagsboek in de vertelkist. 
Welk verhaal zal het deze keer zijn ? 
Owen is heel nieuwsgierig en kijkt vol belangstelling toe. 
Met dit boek 'Harrie's steen' keren de kleuters terug naar een heel ver verleden, 
waar het leven heel eenvoudig was.. veel luister- en kijkplezier !


Geen opmerkingen:

Een reactie posten