woensdag 17 maart 2021

17 maart 2021

 

Onze klas telt vandaag opnieuw 7 kleuters.
Tijd om onze kaboutermutsen op te zetten  en een liedje te zingen uit de film Sneeuwwitje.
Meteen is dit een oefening op tellen : Ik tel van 1 tot 7 


En wat als de juf de kabouters opschaalt van groot naar klein ? 
Een oefening op kijk en vergelijk .. de grootste staat vooraan, de kleinste achteraan. 
De voorbije dagen heb ik de start van het nieuwe thema even "on hold" gezet
maar vandaag starten we toch ..
 
Wie groeit er in een ei ? is de vraag die ik mijn kleuters voorleg. 
Geen eenvoudige vraag, zo blijkt. 
Het fotomateriaal brengt verduidelijking.







Ook de eieren zien er net iets anders uit .. 
sommigen zijn groot, anderen klein, sommigen ovaal, anderen afgeplat enz
 
Maar het aller- allermooiste ei .. dat knip je gewoon zelf ! 
7 kleine dwergen volgen het lijntje tijdens deze knipoefening. 
 
Vandaag spelen we online nog eens het spelletje Jakkiebak .. 
Gisteren verloor ik -jammer genoeg- tegen Canakan. 
Hij veroverde de staartpluim van mijn kip. 
Vandaag laat ik je winnen, juf !  belooft hij. 
Niks van .. opnieuw gaat Canakan er helemaal voor.
Deze keer neemt hij het op tegen Vince.
Het beeld spreekt voor zich .. Vince zit in zak en as en ziet de bui hangen. 😁
Louise en Emma nemen het tegen elkaar op.
Beide meisjes  zijn bijzonder lief voor elkaar en tonen elkaar waar het verborgen plaatje zit.😁
Zo win je natuurlijk nooit ! 
Naidat neemt het op tegen Sofia. 
Naidat is heel geslepen in het spelen van dit spel.
Zij probeert iedereen op het verkeerde been te zetten. Is natuurlijk ook een tactiek hé

Omdat we met 7 kleuters zijn, moet Ella het opnemen tegen de robot-kip.
Sofia houdt Ella gezelschap. 
Ella is ontzet - die kip wint, juf ! 

(foto volgt)  
Elke woensdag is er een speciaal lesje wiskundige initiatie.
Vandaag gaat het over de begrippen evenveel - één meer - één minder .. 
Ook de rekenkundige handelingen worden ingeoefend.  
 

 Tot slot een wist-je-datje .. 
Heel soms moeten kleuters al eens een coronatest ondergaan en
hiervoor krijg je dan een "wisserattest"
Voor .. (naam kleuter)
Op ...2021  ben jij bij één van onze dokters geweest voor een coronatest.
We mochten met een lange wisser in je neus naar stoute coronabeestjes zoeken.
Dat heb jij heel goed gedaan ! 
Huisartsenwachtpost Meetjesland  
 
Als ik ooit nog eens een test moet, wil ik er ook één, zo'n attest 😉 
 
Kleuternieuws .. 
Via mail bereikte ons het nieuws dat Muhammad onze klas verlaat. 
Zij worden het land uitgewezen.
We wensen Muhammad en zijn familie alsnog een mooie toekomst toe 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten