dinsdag 2 februari 2021

2 februari 2021


 Sommigen noemen het Nationale pannenkoekendag,

anderen hebben het over Maria Lichtmis ..

wat het ook zij .. wij bakken wafels tegen alle verwachtingen in. 

Alle ingrediënten zijn aanwezig alsook de nodige potten en pannen. 

En deze schort mag niet ontbreken - deze kreeg ik ter gelegenheid van mijn verjaardag 

en ik draag ze met trots ! 


Ik stal de ingrediënten uit. 
Waar zijn de eitjes ? vraagt een kleuter.
Volgens het kookboek hebben we er 6 nodig. 
Heb je het aan de kippen gevraagd ? vervolgt de kleuter. 
Neen hoor, grap ik. Juf Kelly heeft het aan de kippen gevraagd .. zij kakelt beter dan ik 😉

Eerste opdracht : 
Giet 1 kilogram bloem in de pot ! 
Iedereen steekt een handje toe. 
En wat je samen doet, loopt beter. 












Tweede opdracht : Weeg de boter af en giet er 3/4 liter melk over. Ook hier wordt ijverig samengewerkt.
















Opdracht 3 : Breek de eieren en scheid de dooier van het eiwit. 
Dit doe ik om de één of andere reden liever zelf 😁

Oeps, daar heb je juf Margot - rats vergeten, op dinsdag staat een lesuur LO op de agenda. 
Dus werk ik het deeg verder af terwijl de kleuters gaan sporten.

Ik richt de keuken in en laat het deeg rijzen, wijselijk in twee potten 
want elk jaar opnieuw rijst het deeg uit de pan. 



En hebben sommigen thuis een waakhond dan hebben wij in K2 een draak die de wacht houdt. 
Niemand komt er zomaar in ! 
Onze draak zorgt er verder voor dat de klas voldoende geventileerd wordt. 
Na de les LO, werken we nog een observatietaakje af. 
Wie tekent het mooiste kind van de wereld ? 
Zijn alle lichaamsdelen er ? 













Tijdens de middagpauze - terwijl de kleuters hun boterhammen eten - start de wafelbak van K2 
De directeur komt langs voor een proevertje en ook juf Wendy (secretariaat) lust al eens een wafel. 
Het kleuterteam schuift aan en proeft van deze zoete lekkernij. 
Na de middagpauze helpen de kleuters met bakken. 
Niet eenvoudig, maar het lukt mits enige concentratie. 

En dan kunnen ook de kleuters eindelijk hun stoeltje bijschuiven. 
Smakelijk ! 
1 kilogram deeg - goed voor 52 wafels - smullen de kleuters netjes op. 
Dus als ze deze avond geen zin meer hebben in een maaltijd .. 















Na school rest me nog een berg afwas. 
Jammer genoeg kon ik geen vrijwilliger vinden om dit klusje te klaren 😂

1 opmerking:

  1. In het nieuw!!
    Nieuw wafelijzer, nieuwe schort!!
    Dan kan de wafelbak niet mislukken!!
    Ziet er reuzelekker uit!!
    Wat hebben de kleuters geluk met een juf als jij !

    BeantwoordenVerwijderen