vrijdag 13 november 2020

14 november 2020

Deze liedjes en versjes leerden we al in onze fijne klas ! 

Zingen jullie mee ? 



Elke morgen klinkt dit lied in de badkamer van onze school - Coronalied : Handjes wassen 

Wie doet er met ons mee

Elk handje telt voor twee

Wij vechten voor elkaar, allemaal

Helden van dit verhaal

Dit is voor ons startsignaal

Voor elke vijand klaar, allemaal 

Wie je ook mag zijn

Niemand krijgt ons klein 

Want we gaan ..

Handjes wassen, handjes wassen, handjes wassen

Alle kindjes op de wereld doen me na 

Aha aha aha aha

van de Noordpool tot in Afrika 

Handjes wassen, handjes wassen, handjes wassen 

Alle kindjes op de wereld doen me na 

Aha aha aha aha 

van de Zuidpool tot in Noor-Amerika 




Welkom in de kring 

Dag dag dag, welkom in de kring

Dag dag dag, zit en zing 

Dag dag dag, welgekomen 

Hier lag je spelen, praten en dromen. 







Jij en ik 

Jouw haar is zwart, mijn haar is rood 

Jij zegt 'bonjour', ik zeg 'hallo' 

Jij en ik, ik en jij 

Wij zijn anders maar wij zijn samen blij ! 








De schaar 

Ik heb een schaar, die doet zo raar 

Ze knipt in mijn neus, ze knipt in mijn oor, ze knipt in mijn haar

Echt waar .. domme schaar ! 


Knippen knippen 

Knippen, knippen met een schaar 

Knippen in een blaadje 

Knippen, knippen met een schaar

Ik ben al bijna klaar ! 








Fietsen 

Ik kan fietsen, ik kan fietsen

Ik hou mijn evenwicht 

Wat een vrijheid, wat een vrijheid 

en die wind in mijn gezicht 

Ik kan fietsen, ik kan fietsen 

Ik hou mijn evenwicht 

Wat een vrijheid, wat een blijheid 

en die wind in mijn gezicht 

Nu moet ik voor me kijken, 

nu ligt de wereld daar..

mijn handen op het stuur, 

we fietsen naar elkaar 

Ik kan fietsen, ik kan fietsen .. 








4 oktober - werelddierendag 

Er was eens een leuke, bruine hond 

die zocht zijn staart en draaide in het rond

Hij wilde naar zijn staartje springen

en maakte steeds maar grote kringen

Toen dacht hij : Ik geef het op ..

die staart staat té ver van mijn kop 







Wandelen tussen bomen 

Alle bomen in het bos, laten nu de blaadjes los ! 





Ik ken een heel klein stoeltje 

Ik ken een heel klein stoeltje

Je vindt het vaak in 't bos

Het staat daar onder bomen

of tussen 't groene mos

Het heeft soms mooie kleuren 

En 't is ook vaak heel klein

Nu zeg, wat zou dat wezen ..

Wat voor stoeltje zou dat zijn ? 








Tussen hele hoge bomen 

Tussen hele hoge bomen in het groot kabouterbos

staat een heel, klein aardig huisje zomaar midden op het mos

'k Zou er graag eens binnen lopen maar ik ben al veel te groot

't Is gemaakt voor de kabouter met zijn jas en mutsje rood.










Acarambawoelieweks 

In het grote toverbos 

bij een dikke beuk vol mos

woont een vieze, vreemde heks 

Acarambawoelieweks


Ja, ze woont er al zo lang 

maar toch zijn de dieren bang 

van die vieze, vreemde heks

Acarambawoelieweks 


Op een dag kwam er een reus

met een superdikke neus

kijken naar die vreemde heks

Acarambawoelieweks 


En toen had ons heksje pech

want de reus vloog met haar weg 

op de bezem reus en heks ..

Acarambawoelieweks 




De Fabeltjeskrant 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten