vrijdag 29 juni 2018

29 juni 2018

De allerlaatste schooldag .. 
Ik word er weemoedig van. 
Zeker als ik bedenk wat we allemaal samen beleefd hebben. 
We hadden het fijn samen en nu is het tijd om afscheid te nemen van mijn bengels.
De zomervakantie staat voor de deur ! 
Ook vandaag volgen er nog enkele leuke verrassingen..
Cas beweert dat ik 'groene' vingers heb, daarom krijg ik deze paprika-plant.
Waarop Linde mijn handen aandachtig bekijkt : Dat is niet waar Cas !
 Kijk maar. Juf haar vingers zijn niet groen.
Cas kijkt en zegt : Mijn mama heeft dat gezegd, ik niet !  
Zie ik een klein verward ventje ? 
Jawel. 😉
Robbe heeft witte rozen bij en een 'gevederde vriend' voor in mijn tuin. 
Blijkbaar is mijn 'volks Gents liedje' blijven hangen 😊
Van Korneel krijg ik de titel 'de zonnigste juf' 
én de zonnebloemen krijg ik er zowaar bij. 
Lavendel en zonnebloemen, .. mijn lievelingsbloemen. 
Aïcha bedankt me met lekkere pralines. 
Dank je wel allemaal ! 
Emiel vindt het niet zo fijn dat de vakantie er is.
Ik zal je missen, juf ! zegt hij. 
Meteen somt hij op wat hij precies zo leuk vond het voorbije schooljaar. 
Mijn andere kleuters gaan mee in zijn verhaal.
Leuk om te horen dat ze zowat alles leuk vonden. 
(Ja, ook de val én de gekke kuren van de juf !) 

We hebben nog enkele uurtjes samen te gaan. 
We maken ons klasje leeg - nogmaals spelen we verhuisfirma.
Banken, stoelen, tafels, speelgoedbakken .. noem maar op.. 
alles verhuist naar de overdekte speelzaal.  
Iedereen is druk in de weer en wat hebben we het warm !! Pffffff !!!
Ook het fietshuis wordt opgeruimd, een hele karwei.

Op de laatste schooldag worden de prestaties van onze Rode Duivels in de verf gezet. 
De match begon gisteren om 20.00 uur, 
veel te laat voor mijn kleine duiveltjes na de drukke schooldag van gisteren. 
Dus maak ik het resultaat bekend :  
Winst voor België - gejuich alom ! 
En die winst hebben we te danken aan Januzaj.
Janu.. wie ? vraagt er eentje. 
Iemand zin in een duivels feestje ??? vraag ik.
Ja, wij !!!!!!!!!!!!!!!! roepen mijn kleuters in koor.  
Daar gaan we .. voor de allerlaatste keer dit schooljaar ! 









Even voor het middaguur nemen we afscheid ..

Fijne vakantie .. geniet van de zomer en de zon ..
speel en leef je uit .. 
doe eens iets geks .. 
en ontdek de wereld ! 
En vergeet vooral niet te supporteren voor de Rode Duivels. 
Ze kunnen niet zonder jullie steun ! 

Ook ik ben klaar voor de zomer.
Twee maanden genieten en ontspannen..
en soms, heel soms zal ik nog een berichtje posten op deze blog. 
Neem af en toe eens een kijkje😎 of laat een berichtje achter - 
zo weet ik hoe het jullie vergaat deze zomer.
 
Ik zal jullie allemaal missen, zoveel is zeker.
Het was fijn jullie in mijn klasje te hebben. 
Dikke kus en tot later, 
Juf Tania Xxx

2 opmerkingen:

  1. Geniet van je wel verdiende vakantie juf Tanja , ik ga binnenkort 3 weken kunnen genieten van linde en mamady en kijk daar ook al naar uit groetjes en tot schrijfster

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Veel plezier samen met je kleinkinderen onder de Spaanse zon !
      Ik weet dat Linde ook uitkijkt naar haar verblijf bij jullie in Spanje. Ze tekende zelfs jullie huis zodat ik nu ook weet waar ze verblijft. :-) Ze vertelde dat ze groentjes plukt samen met oma en die verzamelt in haar jurk die dienst doet als draagmandje.

      Dank voor je berichtje .. is altijd leuk een berichtje te krijgen.
      Groetjes,
      Juf Tania

      Verwijderen