woensdag 8 maart 2017

9 maart 2017

Vandaag ga ik flyers voor de opendeurdag bussen in de Eikelstraat.
Iemand zin om me te vergezellen ?? 


Er is er weer eentje jarig ! 
Sami wordt 5 jaar en dus staat er een (kort) feestje op de planning. 
De jarige krijgt een kroon ..
en er is taart .. een snoeptaart ! 

Om 10.20 uur is het speeltijd.
Voor ons, kleuterjuffen is dit het startsein om flyers te verdelen. 
Mijn compagnon-de-route is juf Anne. 
De twee anciens van de Tandem lopen de Eikelstraat op en af 
en verdelen alle uitnodigingen onder de buurtbewoners.
We houden er een stevige pas op na en na een kwartiertje zijn we klaar ! 
Een stevig tempo dus ! 
Misschien is er nog een carrière weggelegd voor ons bij B-post. 
Foto volgt ! Ja, we hadden zelfs nog tijd voor een 'selfie' !

In de namiddag is er een lesje LO met juf Stephanie en 
ik ga foto's sorteren voor de opendeurdag. 
Het wordt prachtig.
Juf Muriel en juf Joke komen nog aandraven met enkele klasfoto's.
Juf Anne is nog hopeloos op zoek naar haar exemplaren.
Waarschijnlijk durft ze de klasfoto's van 20 jaar terug niet meer op te diepen,

zeker niet nadat ze me gisteren vierkant heeft uitgelachen. 
Poets wederom poets, beste collega ! Mijn dag komt nog ! 
Ook meester Ken heeft nog enkele klasfoto's van zijn beginjaren. 

Kijk goed naar deze schooltas en ontdek waarom die me zo blij maakt ?! 
😉😉😉

Uit de kindermond :

Kleine Liam uit de klas van juf Muriel is een echt schatje.
Vandaag lukte het niet zo goed om zijn jas aan te trekken,
dus stak juf Anne een handje toe. 
Juf Muriel, heel verbaasd dat de jas ook dicht was, vroeg kleine Liam of hij dit zelf gedaan had. 
Waarop Liam zei - in zijn kinderlijke onschuld-
Neen, oma heeft me geholpen ! 
Juf Anne was voor de rest van de dag opvallend stil.
En ik lag in een deuk ! Fantastisch gewoon ! 
Sorry juf Anne, de jaren zijn er nu eenmaal.
Niet getreurd .. ik volg, alhoewel ik nog 10 jaar tijd heb .. 

3 opmerkingen:

  1. Als er af en toe een drinkstop is ( uitdrogen is levensbedreigend,.)ben ik paraat.. ik zal mijn sneakers aantrekken en mijn lange regenjas.😺😺

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Regenjas ?? Ik heb mooi, droog en zacht weer besteld bij Frank (De Booser) !!

      Verwijderen
  2. Lieve collega, je neemt een loopje met de waarheid, alweer. En Juf Muriel hoort niet goed meer..
    Die lieve LIam zei niet 'oma.'...
    Hij zei en ik citeer : 'O, MAAR, die lieve juf Anne heeft me geholpen.'
    Voila ! XX

    BeantwoordenVerwijderen