dinsdag 30 augustus 2016

29 augustus 2016



Welkom in de Tandem !! 

Precies om 8.45 uur gaat de personeelsvergadering van start,
met het volledige (uitgeruste) team en een nieuwe directie.
Ook juf Kobie is er een allerlaatste keer bij. 
Het voelt wat onwennig. We zullen haar zeker missen.
16 agendapunten dienen afgewerkt te worden
om een vlotte start van het nieuwe schooljaar te garanderen. 
Gelukkig heeft meester Tim (onze nieuwe directeur) gezorgd voor ontbijtkoeken
en zo blijven we gespaard van een suikerdipje. 
Om 12.30 uur zetten we een dikke streep onder de personeelsvergadering. 
De spits is er af .. (ook voor meester Tim)

Het kleuterteam gooit snel een broodje gezond tussen de kiezen
(extra vitamines kunnen nooit kwaad), 
waarna we snel terug onze klas opzoeken. 
Onze bestelling voor het nieuwe schooljaar is er .. 
nu nog verdelen over de vier klasjes .. 


Deze namiddag komen onze kleuters en de heen- en weerschriftjes
moeten nog geplastificeerd worden. 
Was ons juf Kelly toch gaan lopen met de rol zeker :-)
Het arme schaap heeft het moeten horen, ocharme. 
Gelukkig kan juf Kelly best tegen een stootje. En het is haar vergeven.

Ook juf Anne zit op een roze wolk !! 
Had ze niet gelezen dat ze dit schooljaar liefst vier I-pads cadeau kreeg ?? 
Het is me een raadsel waar ze dat gelezen heeft tot ze me op weg helpt : 
"Wel, heb ik gezien op het verslag van de teamvergadering" 
En gelijk heeft ze, dat stond inderdaad te lezen in het verslag
maar ons Anneke heeft het mis .. 
Zoals te lezen staat "4 I-pads voor AN" .. 
staat AN hier voor anderstalige nieuwkomers. 
Ik lig in een deuk .. en die roze wolk wordt 
plots een heuse plaatselijke donderwolk. Hahaha. 

Gelukkig heb ik de speelzaal vorige week in orde gezet want de tijd vliegt.
 Eventjes terug in de tijd .. 
Onze eigen Tour-tafel ..
 En een terugblik op een sportieve zomer ..

En dan wijst de klok vier uur aan.
Daar heb je ze, onze kleuters .. 
mooi gebronzeerd, 
uitgeslapen en vol energie na een deugddoende vakantie en 
sommigen hebben zelfs een flinke groeischeut gekregen. 
Ik ben blij mijn (b)engeltjes terug te zien. 
Sommigen hebben er duidelijk zin in, 
anderen willen aan deze heerlijke vakantie nog enkele fantastische vakantieweken koppelen. 
Maar de plicht roept .. 
en op 1 september is het buisiness as usual. 

De volgende dagen bedenk ik enkele projecten want mijn collega's zijn niet te houden. 
Heb je al leuke projecten bedacht ? Welke ? 
Wanneer stuur je ons een mailtje ? 
Wel collega's, hier krijgen jullie nog spijt van !

Genietend van de laatste vakantiedagen, 
Juf Tania

 

2 opmerkingen:

  1. Lach niet met je 'oude' collega.. ik was echt heel blij met de Ipads....
    En wat betreft die projecten..... ik heb er ook ook een paar in petto voor je......

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry, mijn jaarplan zit reeds vol projecten. Ik vrees voor jouw bijdrage. Misschien als je dit jaar héél héél braaf bent, ik misschien nog een gaatje kan vinden. ;-)

      Verwijderen