zondag 15 november 2015

17 november 2015






Postkaart van Piet : 

Hallo lieverds, 
Terwijl ik wacht op mijn vlucht heb ik Brussel verkend.

Wat een bruisende stad !

Hier heb ik de lekkerst frietjes met mayo gegeten - 
Ok, niet zo fijn voor de lijn .. maar o zo lekker !!! 
Meteen heb ik het lekkerste snoepgoed geproefd : 
babelutten, cuberdons, pralines en Brusselse wafels met een toefje slagroom. 
Ook de Belgische bieren zijn hier verschrikkelijk lekker.

Meteen heb ik de hoofdstad van Europa ontdekt
met zijn Manneke Pis 

(leuk ventje trouwens, ik neem meteen zo'n beeldje mee naar Spanje)
en het Atomium met zijn 9 bollen is een prachtgebouw.
Alleen vraag ik me af hoe je daar in hemelsnaam op klimt ??!! 

Ik sluit mijn briefje af - want ik moet me reppen. 
Straks vertrekt mijn vliegtuig !
Salut mes copains,
Piet 
Xxx
PS : ik heb meteen een souvenir opgestuurd..
 een vroeg Sinterklaascadeautje vanuit Brussel.


 Als de Brabançonne weerklinkt veren de kleuters op  .. gezien op de voetbal ..
 .. voor vorst, voor vrijheid en voor recht .. 
Alhoewel bij deze kleine burgers de liefde voor het vaderland door de buik gaat .. 
een buikgevoel misschien ?? :-) 
 Even kijken op de wereldkaart waar Brussel te vinden is.
Souvenir uit Brussel .. een authentiek 'manneke pis' en een zicht op de 'Grote Markt'

Klusjestijd met de klusjesman ..
 De buitenverlichting is aan vervanging toe ..
 Stel je voor dat Piet van het dak sukkelt omdat de lamp het niet doet ?!
Klusjesman Geert geeft een les in 'techniek' .. de kleuters kijken en luisteren geboeid.
 Maar dit klusje is niet in één - twee - drie geklaard .. zo blijkt.
De kleuters moedigen klusjesman Geert aan. 
"Geert, dit moet werken want wij verwachten heel binnenkort hoog bezoek ( a ja .. op het dak hé)"
Wat hebben wij het druk. 
Deze week is het ook voorleesweek en mama Lisa komt voorlezen 
uit het avonturenboek van zoontje Vic.
Een spannend en tevens grappig verhaal over dino's. 
Mijn kleuters worden heel stil van de spanning maar deze wordt doorbroken door de gekke belevenissen van de dino's.

Dank je wel mama Lisa. 
Meteen een volgende afspraak gemaakt voor een voorleesmoment ! Leuk ! 

En dan gaan we aan de slag in het grote school-piet-werkboek voor ondernemende kleuters.
Knippen, puzzelen en kleven ..
Wat een opdracht !


12.00 uur - etenstijd .. maar niet voor de juf .. 

 Ik ben druk in de weer met kijk- en zoekplaten lamineren.
3 stapeltjes : eentje voor de tweede kleuterklas en 2 stapeltjes voor K3a en K3b
Nog eventjes inpakken en op de post doen.
Wat een 'hulp'piet allemaal doet, niet ? 
Een uurtje later zijn mijn (b)engeltjes terug in de klas.
 We knutselen een 3D-Sint ..
 en daar word je lekker smerig van ..
Rode handjes, rode snoeten ..
 .. maar rood is nu eenmaal de lievelingskleur van Sint. 
De basisopdracht is klaar, nu nog de afwerking ! 
We sluiten de dag af met een aflevering uit de beroemde reeks 'Dag Sinterklaas'
Maar Vladimir houdt het niet .. 
Hij droomt van heerlijke Sinterklaasnachten.
Slaap lekker, Vladimir !
Deze mail vond ik in mijn mailbox : Respect voor elke kilometer !

Elk jaar wordt er een klassieker gereden, 
niet de 3-daagse van de Panne
maar de 4-daagse van de 1000km voor Kom op tegen Kanker.
Fietsklassieker : 
4 dagen, élke dag 250 km ..
start en aankomst in Mechelen.
En in Eeklo, wat gebeurde er daar ? 

Een sociaal event van het zuiverste water.
24 uur fietsmarathon op rollen ..
een actie voor Kom op tegen Kanker ..
een fabelachtig succes dankzij jullie !
Jullie waren allen helden voor 24 uur. 
20 340 km .. dit is Eeklo - Tokyo .. en terug.
20 340 x dank je !!! 

De Eeklose kilometervreters. 

Hierbij verwijs ik graag naar de kleutertjes van de Tandem, 
die op vrijdag 30 oktober hun fietsmarathon fietsten
op een loopfiets, een driewieler, een fiets met steuntjes .. 
ten voordele van de 1000 km voor Kom op tegen Kanker
Jullie waren fantastisch .. helden voor één dag .. mijn helden ! !
Juf Tania
 Xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten