dinsdag 12 maart 2013

12 maart 2013

WINTER  - DEEL 4 

 
We krijgen alweer een winterprik te verwerken .. 
Mijn autootje krijgt de bibber bij het zien van zo'n massa sneeuw,
dus waag ik me te voet door dit barre weer.
Lekker ingeduffeld met sjaal, hoed, handschoenen, sneeuwlaarzen
én een paraplu in de aanslag ..
op naar Eeklo !
Die paraplu krijgt het zwaar te verduren ..
Tot twee maal toe ga ik op mijn knieën door de opgewaaide sneeuw. 
Gevolg : mijn paraplu begeeft het ..
Gelukkig komt juf Anne langs getuft. Ze brengt me veilig naar de Tandem.

 Nog nooit gezien .. zoveel sneeuw op onze speelplaats !!
 Speeltijd .. Axana ziet het echt niet zitten !!
 Yari daarentegen is in zijn nopjes ..
 .. en rolt heerlijk door de koele sneeuw !
 Yentl kijkt verbaasd naar haar nieuwste model "sneeuw"fiets
 En Yari trommelt iedereen op voor een berg sneeuwpret !
 Dolle pret .. al is het maar voor eventjes ..
 Een frisse neus halen en wegzakken in het sneeuwtapijt.
 Thibo zoekt het hogerop, een bergbeklimmer in spé?
Yemke gaat op zoek naar een doelwit .. gevonden !! 
En Donart giert het uit !




Pure winterpret !
 We wanen ons in St Moritz, een befaamd ski-oord.
 In onze berghut zitten we veilig voor de bijtende kou .. 
alhoewel de neusjes er verdacht rood uit zien.
 .. en sneeuw ruimen is de boodschap vandaag ..

In mijn klasje hebben de jongens mijn paraplu ontdekt..
 Oei juf, twee stukken ??!!
 Mijn stoere binken proberen de paraplu te herstellen .. zonder succes ! 
"Geen repareren aan !"

Hopelijk hebben we de winter nu wel gehad ..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten