maandag 8 januari 2024

8 januari 2024

 

WELKOM 2024 !!

Een nieuw jaar, een nieuw begin .. en een nieuwe kalender ! 
Onze scheurkalender kregen we cadeau van Frinn en daar is hij best fier op.  


Ook in het nieuwe jaar blijven we lezen. 
De leeskoffer is gevuld met een boek op rijm ! Suzie Ruzie en de stinkvinger.. 
Farah glundert bij de gedachte dat juf dit verhaal straks zal voorlezen. Sloeber ! 

En met de eerste schooldag in het nieuwe jaar, krijgen we meteen ook een eerste ijsdag. 
Het is wennen, hard wennen.. gelukkig is iedereen lekker warm ingeduffeld. 
Als even later de eerste sneeuwvlokken vallen, 
beginnen enkele kleuters luidop te dromen van sneeuwpret ! 😁
Zolang alles niet bedekt is onder een wit deken, bergen we onze sneeuwplannen even op, grap ik. 
Wat ik wel afkondig is het winterplan !! 
Vorig jaar schreef ik een hitteplan uit.. 
deze keer draait alles om 'wat te doen bij ijskoude temperaturen' ? 
Het eindigt bij een 5-stappenplan ! 

1. trek je pantoffels uit
2. trek je schoenen aan
3. trek je jas aan
4. trek je muts, sjaal en wanten aan..
5. .. het is tijd om naar buiten te gaan 😉
















Voor het eerst in 2024 gaan we krullenbollen ! 
Dat is fijn .. 
We tekenen de vleugeltjes van een wensfee .. 








Maar wat is een wens ? ? ? 
Daar moeten de kleuters toch even over nadenken. 
De zin : Ik wens voor jou ... bengt redding.

Ik wens voor jou .. een gelukkig nieuwjaar ! 
Ik wens voor jou .. een pak sneeuw ! 
Ik wens voor jou ..  veel plezier ! 
Dit weten mijn kleuters te vertellen. 
Een wens, .. niet eenvoudig maar recht uit een kinderhart. 

In de namiddag hebben we visite. 

De directeur komt op bezoek en we lezen samen onze nieuwjaarsbrief voor. 

En natuurlijk wordt er verteld over de voorbije feestperiode, 

over de gezelligheid, 

over de uitstapjes, 

over cadeautjes,

over lekker eten Ên over ijstaart !!! 

Als ik mijn kleuters mag geloven hebben jullie massaal ijstaart gegeten 😁


De eerste schooldag van 2024 is voorbij. 

De koude en het vroeg opstaan heeft zijn werk gedaan. 

Sommige kleuters zijn uitgeteld en zij niet alleen. 

's Avonds maak ik even een korte berekening .. 

22 paar schoenen aan en uit, veters strikken, 

jassen aan en sluiten,

mutsen tot over de oren trekken, sjaals knopen 

en niet te vergeten .. de handschoenen, 22 paar 

Rekenen jullie even mee ? 

22 kleuters x 10 vingers = 220 vingers in de handschoenen wurmen

en dat maal 4 (voor de speeltijd van 10.00 uur, voor de middagpauze, voor de speeltijd van 14.00 uur en voor het naar huis gaan)

Totaal : 880 vingers !!! Waw, dat heb ik goed gedaan !! 😂


Geen opmerkingen:

Een reactie posten