woensdag 4 maart 2020

04 maart 2020


Super !
 5 kleuters hebben -zoals gevraagd via gimme- een doos papieren zakdoeken bij.
Ons thema "de koers is van ons" is een topper !
Niene heeft de fietspomp van papa meegesmokkeld naar de klas.
Imaya is er met de wielergids 2020 vandoor 😁
Sorry papa's !!Ik beloof goed zorg te dragen voor jullie spullen.

In de crea-hoek wordt een ontwerp van een fiets gemaakt .. niet eenvoudig !
Dit vraagt een zeer gerichte waarneming en kennis van de fietsonderdelen.


Het resultaat van het tekentalent van mijn kleuters .. knap hΓ© ..

De knipoefening van maandag is klaar, wielen van klein naar groot en van groot naar klein
Na het tekenen gaan we over tot het groepswerk.. we schilderen een peloton renners 
aan de start van een wedstrijd




Arthur kiest voor de Olympisch Kampioen Greg Van Avermaet. 
Het resultaat kan ik nog niet publiceren want Greg is nog 'under construction'πŸ˜…

Knap werk als je het mij vraagt.



Het fietsatelier is open ..
Adam sorteert het werkmateriaal netjes bij elkaar.
Wat een opdracht, maar Adam klaart het klusje met heel veel geduld. 
Goed zo, Adam ! 


Ondertussen werken de mecaniciens ijverig verder.
Er moet dan ook nog zoveel gebeuren..

Mecanicien Robbe vraagt zich af waarom er toch zoveel gaatjes in de binnenband zitten ?
Emilia is assistent-mecanicien. 
Terwijl Robbe de fietspomp hanteert, houdt Emilia de band vast. 
Mecanicien Ilano speelt met de fietsbellen. 
Hij merkt meteen op dat fietsbellen een eigen klank hebben. 
Wat een ontdekking !

Robbe blijft maar pompen tot hij er rode blosjes van krijgt. 
Even later neemt Niene het van hem over.  
Hoe hard ze ook pompen, het lukt hen niet de band met lucht te vullen. 
Hoe kan dit nu ? Zou dat gaatje spelbreker zijn ? 

Feline leest rustig de editie van de sportkrant.
 Ook Axelle en Mekselina lezen het sportnieuws van de dag.

Na een drukke ochtend in de klas zijn we toe aan een taalspelletje 'Wie/wat ben ik ?"
Emiel bijt de spits af.
Via gerichte vragen raadt hij wie/wat hij is.  
En laat alles nu echt rond de fiets draaien - zo oefenen wij de woordenschat in op een speelse manier. 

Ook Ilano en Imaya spelen het raadsel mee.
Wanneer Ilano vraagt of je hem kan opeten (??) ligt mijn klas in een deuk !
(Ilano is immers een schoen πŸ˜‰)
En als blijkt dat Imaya een banaan is, is het hek helemaal van de dam. 
O wat hebben ze(we) plezier !
Beste volgers van de klasblog ..
Het loopt allemaal op wieltjes in de tweede kleuterklas - letterlijk en figuurlijk dan ! 
Arthur geeft meteen een demonstratie. 
Tof zeg, Arthur kan rolschaatsen ! 

We sluiten de schooldag af met een afscheid voor Luna. 
We wisten dat Luna 'tijdelijk' naar onze klas kwam 
maar de kleuters zullen haar ongetwijfeld missen.. 
mijn vrolijke bende. 
Juf heeft een klein presentje voor deze fijne meid.
En mocht ze ons teveel missen dan vindt ze onze klasfoto terug in het boek. 
Zo zijn we toch nog een beetje bij Luna. 
Het gaat je goed, Luna .. en wie weet .. tot ooit ! 

Uit de kindermond : 
Er zijn soorten wedstrijden te rijden in het peloton.
Zo heb je wegwedstrijden, veldrijden en mountainbike.

Emiel veert op : Juf Tania, mijn papa heeft in TsjechiΓ« eens ge'melke'biked πŸ˜‚πŸ˜‚

Uit de kindermond : 
Juf, ik heb kriebeltjes in mijn buik ? vertelt een kleuter. 
Hoe komt dit ? Lentekriebels ? vraag ik. 
Waarop de kleuter mij ietwat verwonderd aankijkt : 
Neen, ik denk dat ik eens kaka moet doen ! 
Zou hij 'krampjes' kunnen hebben ?? πŸ˜‚πŸ˜‚



 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten