dinsdag 19 november 2019

19 november 2019


Een plekje voor Sint op de Tandem - dat moet toch lukken. 
We verzamelen enkele ideetjes en creëren een hoekje voor Sint in onze speelzaal. 
Nu nog de finishing-touch en klaar ! 
Of toch niet ?! 

Opnieuw wordt er hard gewerkt.
De Pietenmutsen zijn nog lang niet klaar dus gaan we nog wat scheuren en kleven.
Wat ziet het er allemaal vrolijk en kleurrijk uit. 







Net voor de speeltijd is het truitjeswissel want wij gaan sporten.
Het is te zeggen .. mijn kleuters gaan sporten en ik neem de berging verder onder handen. 
Met een sopje schuur ik de vloer tot twee keer toe.. alles is weer spic en span. 



Als dit niet netjes gepoetst is, het sop is behoorlijk vies.

Als de berging eindelijk droog is, helpen juf Muriel en juf Ilse met het aanbrengen van de dozen.
Geloof me, het zijn er heel wat .. 
Er rest ons nog net genoeg tijd tijdens de middagpauze om een boterham te eten 
en dan staan de kleuters alweer te drummen voor nog meer 'speel'plezier.



Ik heb zin om een tekening te maken.. wat zullen we eens tekenen. 
Tips genoeg ! 
Teken een stoomboot, juf ! zegt de eerste
Ja, en Sint die slaapt ! vervolgt de tweede 
Teken er meteen Piet bij die naar de Snoepkamer sluipt ! grapt derde.
 Wie zin heeft, tekent gezellig met me mee. 
Hoho, wat zijn ze ijverig ! 



Het resultaat ? Knap hoor ! 

De schooldag eindigt  met een verhaal uit een prentenboek 

De rospot is een constante in onze kleuterklas. 
Ook vandaag worden er nog centjes ingezameld. 
We hebben nog exact 22 dagen te gaan en wij zijn van plan het te halen voor de Mini-Tandemklas.
Alleen vliegt men er daar ook goed in - ze hebben precies 'verzamelwoede' gekregen. 
Hoe zou het zijn in de andere klassen ?? 
De kleuterklasjes besluiten samen te werken en de lagere school uit te dagen 😊
Alleen weten ze dit nog niet, maar dat zal snel veranderen als ik straks een reactie plaats 
in onze WhatsApp. 



Dank je wel aan iedereen die meehelpt het goede doel te steunen ! 💖💖💖

Na school gaan de juffen nog even verder.
Wij hebben een heel belangrijke opdracht van de pedagogische begeleidingsdienst gekregen - 
Schrijf voor elke mogelijke les/activiteit  een routinefiche in verticale leerlijn. 
En dat doen we .. urenlang.. 

Deze morgen vroeg uit de veren en ik weet nu al dat het een late avond wordt.
De Rode Duivels spelen een 'feest'match en dat wil ik niet missen. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten